eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaEfektywne zarządzanie produktami bankowymi

Co osiągniesz poprzez udział w szkoleniu?

Uporządkujesz wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia nowych produktów bankowych
i rozszerzysz je o nowe podejście wykorzystujące metodykę Six Sigma-Lean

W szczególności będziesz potrafił:

  • wyeliminować błędy, jakie często popełniamy przy tradycyjnym projektowaniu produktu bankowego
  • wykorzystać podstawy metodyk Six Sigma i Lean do efektywnego tworzenia nowego produktu bankowego, opartego na tych metodykach
  • posługiwać się technikami organizacji projektu nowego produktu, tworzenia zintegrowanego zespołu funkcyjnego
Rozszerzysz swoją wiedzę i umiejętności w zakresie skutecznego wprowadzania do sprzedaży nowych produktów bankowych

Komu polecamy szkolenie?

  • Szefom nadzorującym zarządzanie produktami bankowymi
  • Menedżerowie produktów bankowych o krótszym stażu pracy
  • Pracownicy komórek marketingu bankowego
  • Właścicielom (koordynatorom) procesów bankowych

Jak przebiegają zajęcia?

Zajęcia są prowadzone w formie trzydniowego warsztatu. Po prezentacji podstawowych zagadnień metodycznych odbywają się prace w małych grupach nad własnymi lub specjalnie przygotowanymi studiami przypadku. Po wykonaniu prac grupowych następuje analiza ich wyników i sformułowanie końcowych rekomendacji trenera, podsumowujących najlepsze praktyki w zakresie projektowania produktów bankowych wg Six Sigma-Lean.


Po szkoleniu
możesz kontynuować proces uczenia się, korzystając ze wsparcia trenera (kontakt mailowy przez miesiąc od zakończenia szkolenia) oraz zaglądając do „Przybornika uczestnika szkolenia WIB". A w Przyborniku np.:

  • Do poczytania, czyli spis lektur uzupełniających
  • Do posurfowania, czyli adresy www warte zainteresowania
  • Sprawdź się, czyli zadanie do samodzielnego rozwiązania
  • Dla przypomnienia, czyli materiał szkoleniowy w pliku pdf
  • Polecamy również, czyli rekomendowana ścieżka szkoleniowa

Kto prowadzi szkolenie?

dr Józef Bielecki, doświadczony specjalista w projektowaniu i usprawnianiu procesów bankowych, Lean Six Sigma Master Black Belt, Trener Kreatywny WIB 2010, Wzorowy Trener WIB 2011 i 2012

 

Jaki jest zakres tematyczny szkolenia?

Koncepcja produktu bankowego

  • Produkt bankowy a usługa bankowa
  • Rynkowy aspekt produktu bankowego
  • Procesowy aspekt produktu bankowego
  • Jakość i opłacalność produktu bankowego
  • Produkt bankowy w ofercie dla klienta
Strategiczny plan rozwoju produktów bankowych
  • Uzasadnienie budowy strategicznego planu rozwoju produktów bankowych
  • Zasady budowy strategicznego planu rozwoju produktów bankowych
  • Informacje do budowy strategicznego planu rozwoju produktów bankowych
  • Analiza pola sił (FFA)
  • Warianty planu strategicznego
  • Zasady wyboru optymalnego wariantu planu strategicznego
Wprowadzenie do metodyki Six Sigma i Lean
  • Koncepcja i znaczenie praktyczne systemu jakości Six Sigma
  • Koncepcja i znaczenie praktyczne Lean Management
  • Cel i metody integracji Six Sigma i Lean
  • Podstawowe techniki i narzędzia w zintegrowanym podejściu metodycznym Six Sigma i Lean Management
  • Cel i metody integracji Six Sigma i Lean
  • Podstawowe techniki i narzędzia w zintegrowanym podejściu metodycznym Six Sigma i Lean
Scenariusz projektowania nowego produktu bankowego w metodyce Six Sigma - Lean
  • Mapa drogowa tworzenia nowego produktu bankowego
  • Uzasadnienie koncepcji nowego produktu bankowego - przybliżona analiza kosztowo/dochodowa
  • Szacowanie potencjału rynkowego
  • Analiza potrzeb i wymogów potencjalnego klienta w aspekcie nowego produktu bankowego (VOC, QFD, CTQ, Krzywe Kano)
  • Analiza konkurencji
  • Analiza wariantów koncepcji nowego produktu - wybór wariantu optymalnego; porównanie elementów koncepcji nowego produktu, analiza kosztowo/dochodowa, kryteria Lean - Six Sigma w wyborze koncepcji optymalnej
  • Metody i techniki szczegółowego projektowania produktu dla optymalnego wariantu koncepcji; zasady projektowanie poszczególnych elementów, scenariusz FMEA
  • Weryfikacja zaprojektowanych elementów wybranej koncepcji produktu; metody i techniki weryfikacji
  • Dokumentacja nowego produktu
Zarządzanie wdrażaniem nowego produktu bankowego
  • Zatwierdzenie oferty nowego produktu,
  • Strategia ceny,
  • Strategia komunikacji z klientem,
  • Strategia sprzedaży w kanałach dystrybucji
Zarządzanie dotychczasowymi produktami bankowymi
  • Strategia doboru kanałów dystrybucji
  • Strategia ceny; uwarunkowania wewnątrz bankowe i uwarunkowania zewnętrzne
  • Strategia komunikacji z klientem w różnych fazach życia produktu
  • Strategia jakości; polityka jakości, mierniki jakości, monitorowanie jakości, doskonalenie jakości

 


Koszt udziału: 2620 zł netto, VAT zw., plus koszt obiadów

 

Szczegółowe informacje:

Marzena Cieślak - Menedżer Projektów Szkoleniowych
tel.: 22 826 99 24, 22 826 81 35 wew. 108

kom.: 664 907 210

Więcej na stronie: