-
Tytuł:
Efektywne techniki zarządzania produktami B2C i B2B
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-12-04 - 2008-12-05
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
Efektywne zarządzanie produktami to jedno z najważniejszych wyzwań, stojących zarówno przed firmami z sektora B2C, jak i B2B. Rosnąca konkurencja na rynku B2C i wykorzystanie wielu koncepcji wyróżnienia się na rynku, powoduje, że coraz trudniej przebić się z ofertą do świadomości klientów. Z drugiej strony firmy działające na rynku B2B wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują segmentację klientów na rynku instytucjonalnym oraz dopasowują ofertę do różnych potrzeb i różnych metod podejmowania decyzji w firmach. Proponowane warsztaty mają na celu usprawnienie pracy osób odpowiedzialnych za zarządzanie produktami poprzez dostarczenie im profesjonalnych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy, a jednocześnie inspiracji do opracowywania wyróżniających się programów marketingowych.
W programie m.in :
- Jak właściwie integrować działania marketingowo-sprzedażowe w procesie zarządzania produktem B2C i B2B
- Jak efektywnie segmentować klientów produktów B2C i B2B oraz dopasowywać ofertę do potrzeb poszczególnych grup
- Jak dostosować działania w zakresie zarządzania produktem i marką do sytuacji rynkowej i konkurencyjnej
Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:
- jak właściwie kształtować strategię produktu i marki w zależności od cyklu życia
- jak w nowoczesny sposób zarządzać marką i pozycjonowaniem produktu
- jakich błędów należy unikać w tworzeniu kompozycji marketing-mix i przy kampaniach komunikacyjnych
- na postawie najlepszych produktów na świecie dowiedzieć się jakie czynniki decydują o sukcesie
Kto powinien wziąć udział:
Wszystkich, zajmujących się działaniami PR i zainteresowanych podniesieniem efektywności tych działań, a przede wszystkim:
- Product Managerowie i Brand Managerowie, zarządzający produktami i markami
- Sales Managerowie współpracujący z działami marketingu przy sprzedaży produktów B2C i B2B
- Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży zarządzający portfelami produktów i marek
- pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania produktem i marką
Program szkolenia:
I DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS
część 1
- poznanie reguł symulacji i zasad zarządzania produktem w firmie
- otoczenie wewnętrzne product managera – zespół sprzedaży, dział finansowy i controllingu, strategia globalna firmy
- decyzje dotyczące budżetu i strategii
część 2
- jak skutecznie gromadzić informacje o konkurencji zewnętrznej – obecność innych marek na rynku
- metody gromadzenia informacji o konkurencji wewnętrznej – podział zasobów
- sposoby reagowania na sytuację rynkową w zakresie zarządzania produktem
13.30-14.30 Lunch
14.30-17.30 część 3 i 4
- jak właściwie reagować na okazje rynkowe w zarządzaniu produktem i marką
- decyzje inwestycyjne a skuteczność działań product managerów
- podsumowanie symulacji i ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
Efektywność zarządzania produktem w organizacji – najważniejsze czynniki
- elementy wpływające na efektywność działań product managerów – przykłady i dyskusja
- negocjowanie budżetów produktu i marki – argumentacja na podstawie wskaźników marketingowych
17.30 Zakończenie
II DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie
9.00-12.30 Specyfika zarządzania produktami B2C i B2B
- wyniki symulacji product managers w ujęciu praktycznym
- relacje między marketingiem a sprzedażą jako płaszczyzna różnic między zarządzaniem produktami B2C i B2B
- segmentacja nabywców produktów na rynkach B2C i B2B
- strategia rozwoju jako kluczowe narzędzie zarządzania produktami
- przykłady metod zarządzania produktem w różnych sektorach
case-studies przykładów zarządzania produktami w sektorach B2C i B2B
Profesjonalne planowanie strategii produktu
- ocena sytuacji rynkowej produktu
- szacowanie potencjału rynkowego produktu
- opracowanie strategii rozwoju produktu
- analiza konkurencji i ocena profilu konkurencyjnego
ćwiczenie: opracowywanie planów produktu w Excelu – analiza pozycji rynkowej, szacowanie potencjału rynkowego, strategii rozwoju, ocena pozycji konkurencyjnej
12.30-13.30 Lunch
13.30-16.00 Nowoczesne zarządzanie marką i pozycjonowanie produktu
- reguły zarządzania marką na rynkach B2C i B2B
- przykłady błędów w poszerzaniu marki i pola kompetencji
- nowoczesne techniki pozycjonowania
case-studies: przykłady zarządzania marką i pozycjonowania na rynkach B2B i B2C
Inspirujące kompozycje marketing-mix produktów B2C i B2B
- przykłady kampanii na rynku produktów konsumpcyjnych
- zrozumienie potrzeb nabywców jako klucz do efektywnych działań marketingowych na rynku B2B
- mapa kompozycji marketing-mix jako inspiracja do codziennych działań zarządzających produktami
case-studies: światowe błędy i sukcesy w zarządzaniu produktem i marką – szczegółowa analiza
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT do 14 listopada 2008r.
3495 PLN + 22%VAT po 14 listopada 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01