-
Tytuł:
Efektywne Planowanie Mediów W Kampaniach Marketingowych
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-05-29 - 2008-05-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
Planowanie mediów staje się powoli sztuką, której znajomość decyduje o klęsce lub powodzeniu kampanii marketingowej. Powierzchowna i teoretyczna wiedza o zagadnieniach dotyczących planowania i kupowania mediów znacznie ogranicza samodzielność i efektywność współpracy z domami mediowymi. Warsztat ma na celu przybliżyć jego uczestnikom wiedzę, która była dotychczas dostępna „tylko dla wtajemniczonych” – zapoznać ich z zasadami planowania mediów, podziału budżetu oraz doboru nośników. Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wskaźników stosowanych w analizie mediów oraz wiedzy dotyczącej konsumpcji mediów szybko przekłada się na skuteczność kampanii marketingowych, a tym samym na zwiększenie obrotów firmy, niezależnie od jej specyfiki.
W programie m.in :
- Czym wyróżnia się proces efektywnego planowania mediów i jakie są jego etapy?
- Jak dokonać podziału i optymalizacji budżetu?
- W jakim stopniu dobór nośników decyduje o powodzeniu kampanii marketingowej?
- Parametry mediowe – czym są i jak z nich korzystać podczas planowania mediów?
- Jak skutecznie zarządzać współpracą z domem mediowym?
Dlaczego warto wziąć udział:
- poznać efektywne zasady planowania mediów, a tym samym budowania skutecznych strategii mediowych
- uzyskać wiedzę, jak dokonać wyboru odpowiednich mediów i nośników
- nabyć umiejętność praktycznego wykorzystania wskaźników stosowanych w analizie mediów
- poznać rynek mediów w Polsce i wystrzegać się błędów, które mogą zaważyć na sukcesie kampanii marketingowej
- współpraca z domami mediowymi stała się bardziej efektywna i świadoma
Warsztaty są skierowane do:
- Dyrektorów i Kierowników działów marketingu
- Brand, Product, PR Managerów
- Specjalistów ds. marketingu i reklamy
- Media Plannerów i Media Buyerów
- Dyrektorów i Kierowników działów PR
- osób zainteresowanych planowaniem i kupowaniem nowych i tradycyjnych mediów
Tematy:
9:00-9:30 Rejestracja i przywitanie
Prowadzi Rafał Korsak (Korsak Consulting Group)
9:30-10:15 NIEKWESTIONOWANA ROLA PLANOWANIA MEDIÓW W EFEKTYWNYM ZARZĄDZANIU STRATEGIĄ MARKETINGOWĄ
- miejsce planowania mediów w promocji i marketingu mix
- rola planowania mediów w dobie ogromnego clutteru reklamowego
10:15-10:30 Przerwa na kawę
10:30-12:00 NAJWAŻNIEJSZE PARAMETRY MEDIOWE ORAZ ICH UŻYTECZNOŚĆ W ZŁOŻONYM PROCESIE PLANOWANIA I ANALIZ MEDIÓW
cz. I interaktywne ćwiczenia
- zasięgi, zasięgi efektywne
- częstotliwości
12:00-13:30 NAJWAŻNIEJSZE PARAMETRY MEDIOWE ORAZ ICH UŻYTECZNOŚĆ W ZŁOŻONYM PROCESIE PLANOWANIA I ANALIZ MEDIÓW
cz. II interaktywne ćwiczenia
- koszty dotarcia
- koszty budowania zasięgów
13:30-14:30 Lunch
14:30-16:00 NAJWAŻNIEJSZE PARAMETRY MEDIOWE ORAZ ICH UŻYTECZNOŚĆ W ZŁOŻONYM PROCESIE PLANOWANIA I ANALIZ MEDIÓW
cz. III interaktywne ćwiczenia
- GRP
- affinity index
- współczynniki efektywności emisji i kampanii
16:00-16:15 Przerwa na kawę
16:15-17:00 SYTUACJA NA RYNKU MEDIÓW W POLSCE
ćwiczenia warsztatowe
- inwestycje reklamowe
- konsumpcja mediów
- prasa, radio, telewizja, outdoor, internet i inne media – ich wady i zalety jako nośników reklamy
- nowe trendy w planowaniu mediów
- konwergencja mediów
17:00 Zakończenie
DZIEŃ 2
9:30-9:15 Rejestracja i przywitanie
Prowadzi Rafał Korsak (Korsak Consulting Group)
9:15-10:45 PROCES PLANOWANIA MEDIÓW W KAMPANIACH REKLAMOWYCH - KROK PO KROKU cz. I
Case study
- jak określić cele marketingowe, reklamowe i mediowe?
- media mix,
- jak dobrać media do charakteru i celów kampanii?
- właściwy dobór nośników
10:45-11:00 Przerwa na kawę
11:00-12:30 PROCES PLANOWANIA MEDIÓW W KAMPANIACH REKLAMOWYCH - KROK PO KROKU cz. II
Case study
- optymalizacja budżetu w poszczególnych mediach
- skuteczna koordynacja kampanii
- analizy post buy – badanie mediowej efektywności kampanii reklamowych
12:30-13:15 RYNEK BADAŃ MEDIÓW
- metodologia oraz próba w badaniach prasy, radia, TV i internetu
- najczęściej pojawiające się błędy w poszczególnych badaniach
13:15-14:15 Lunch
14:15-15:00 ZŁOŻONY RYNEK FIRM PLANUJĄCYCH MEDIA
- kogo należy wybrać? Rodzaje uczestników rynku mediowego w Polsce: domy mediowe, brokerzy, agencje full service
- możliwe kierunki przepływu zleceń na emisje reklamy w mediach
15:00-15:45 METODY KONTROLI I OCENY PRACY DOMU MEDIOWEGO
- sprawdzone sposoby rozliczeń z domem mediowym
- skuteczne metody kontroli pracy domu mediowego
15:45-16:00 Przerwa na kawę
Prowadzi Tadeusz Żórawski (Universal McCann)
16:00-17:30 INNOWACYJNE KIERUNKI KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
- precyzyjne estymowanie sprzedaży po kampanii reklamowej
- skuteczność działań w mediach – jak jest definiowana, jak będzie definiowana w przyszłości
- skuteczność komunikacji – rola emocji, uwagi, otoczenia komunikacji i amplifikatorów perswazji
- dwa najważniejsze kierunki rozwoju komunikacji: wiedza o tym, jak ją konstruować – ENGAGING INNOVATION oraz wiedza o tym, jak ją mierzyć – ACCOUNTABLE CREATIVITY
17:30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach jest zależny od terminu zgłoszenia i wynosi:
2995 PLN + 22%VAT (do 16 maja)
3495 PLN + 22%VAT (po 16 maja)
Cena obejmuje prelekcje, materiały, lunch oraz przerwy kawowe.
Szczegółowe informacje:
Marta Iwańczuk - Project Manager
tel.(12) 350 54 00