-
Tytuł:
Efektywne pisanie tekstów w Public Relations
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-04-28 - 2008-04-29
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Celem seminarium
- Uczestnictwo w zajęciach pozwoli Państwu kompleksowo udoskonalić swoje umiejętności redakcyjne, ze szczególnym uwzględnieniem „żonglowania” najskuteczniejszymi sposobami reagowania zależnie od sytuacji i potrzeb w codziennej praktyce zawodowej.
- W trakcie dwóch dni intensywnych zajęć dowiecie się Państwo, jak formułować efektywne teksty dla potrzeb komunikacji, jak świadomie korzystać z chwytów retorycznych i stylistycznych figur, jak właściwie cytować autorytety , jak świadomie korzystać z różnych stylów pisania.
- Będziecie mieli również okazję przygotować szereg materiałów prasowych (m. in.: informacje prasowe, backgoundery, stanowiska, wywiady, biogramy), leadów i przemówień publicznych, a także wiele innych przydatnych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej tekstów (korespondencja z podwładnymi i zwierzchnikami, władzami administracyjnymi i agendami rządowymi, partnerami biznesowymi, sponsorami).
- Dodatkowo zapoznacie się Państwo również szczegółowo z problematyką redagowania biuletynów firmowych, materiałów informacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych oraz raportów rocznych. Będziecie Państwo ćwiczyć skuteczną komunikację w sytuacji kryzysowej.
Najważniejsze zagadnienia
- Zasady pisania efektywnych tekstów dla mediów i reklamy
- Cechy dobrego komunikatora
- Redagowanie różnych materiałów promocyjnych
- Press release
- Zestaw medialny – praktyczne przygotowanie
- Doskonalenie warsztatu pisarskiego – różne formy komunikacji pisemnej
- Specyfika komunikowania w sytuacjach kryzysowych
- Prezentacje i przemówienia publiczne
Dlaczego warto wziąć udział w seminarium
- Jest to okazja do udoskonalenia umiejętności przygotowywania, redagowania, przekazywania informacji zależnie od sytuacji i odbiorców, co zwiększy jakość i przejrzystość komunikacji zewnętrznej
- Dzięki celnie i rzeczowo przygotowanym informacjom dla mediów zwiększy się prestiż i wizerunek firmy na rynku
- Umiejętne i profesjonalne zarządzanie informacją zwiększy jakość i skuteczność kontaktów z mediami
- Udoskonalenie warsztatu i skuteczne dopasowanie odpowiednich metod i narzędzi w codziennej praktyce zawodowej podwyższy jakość organizacji pracy działu PR i komunikacji
- Będą mogli Państwo szybko i skutecznie optymalizować działania PR w sytuacjach kryzysowych dzięki poznaniu najlepszych praktyk radzenia sobie z zarządzaniem informacją w trudnych sytuacjach
Seminarium kierowane jest do:
- PR Managerów,
- specjalistów ds. PR i komunikacji,
- specjalistów ds. marketingu,
- rzeczników prasowych,
- specjalistów ds. promocji,
- wszystkich zainteresowanych doskonaleniem umiejętności skutecznego redagowania tekstów i informacji podwyższających komunikację i wizerunek firmy
Program:
I DZIEŃ
Public Relations a dziennikarstwo – elementy wspólne i odmienne
- Rola dziennikarza a rola PR-owca
- Porównanie języka wypowiedzi: dziennikarskiej, PR-owskiej, reklamowej
- Jak dziennikarze oceniają profesjonalizm komunikacyjny branży PR?
- O czym musi pamiętać PR-owiec w kontaktach z dziennikarzami?
Podstawowe cechy dobrego komunikatora
- Czym jest poprawna komunikacja - ćwiczenie
- Jak skutecznie przekazać to co chce się powiedzieć - ćwiczenie
- Dyskusja
Pisanie „dla oka i dla ucha”
- Cztery podstawowe zasady pisania
- 11 praktycznych porad dla firmowego „pisarza”
- Słowa – klucze
Pisanie tekstów firmowych dla różnych adresatów - ćwiczenia
- do zwierzchników (sprawozdania, protokoły, listy służbowe)
- do podwładnych (dyrektywy, informacje, upomnienia)
- do władz państwowych i administracyjnych
- do klientów w komunikacji bezpośredniej (korespondencja handlowa, wyjaśnienia, przeprosiny, odpowiedzi na reklamacje, promocje, informacje o ofertach specjalnych)
(zaproszenia, podziękowania, informacje)
Na czym polega pisanie dobrych komunikatów dla prasy?
- Co to jest Press release?
- Czy ważny jest wygląd komunikatu?
- Styl komunikatu
- Struktura komunikatu
- Zasada odwróconego trójkąta w praktyce – ćwiczenia
- Najważniejszy początek: streszczenie czyli lead - ćwiczenia
Przygotowanie zestawu medialnego (press-kit)
- Informacja prasowa i jej odmiany
- Opracowanie backgroundowe (tematyczne opracowanie uzupełniające)
- Rola ilustracji, wykresów, tabel, zdjęć
- Biogramy firmy (organizacji) i kierownictwa
- Ćwiczenia praktyczne
Styl informacji prasowej
Styl narracyjny
II DZIEŃ
Pisanie tekstów dla zaawansowanych w praktyce
- Retoryka w służbie PR
- Wpływ struktury na funkcję perswazyjną komunikatu
- Specyfika komunikowania w sytuacjach kryzysowych
- Indywidualizacja przekazu gwarancją efektu mediowego
- Zasady przeprowadzania i pisania wywiadów
- Polemiki i sprostowania
- Raporty roczne – komunikacja z interesariuszami
Reguły i techniki tworzenia publikacji cyklicznych
- Formowanie zespołu redakcyjnego
- Koncepcja redakcyjna, tworzenie makiety, przygotowanie harmonogramu wydawniczego
- Biuletyny zewnętrzne
- Biuletyny wewnętrzne
- Słowo wstępne – Od Prezesa? Od Redaktora? Od Redakcji? Od Gościa Specjalnego?
- Formy redakcyjne w cyklicznych wydawnictwach firmowych
- Ćwiczenia praktyczne
Sztuka pisania prezentacji i przemówień publicznych
- Przemówienia publiczne – teksty do słuchania, a nie do czytania
- Umiejętność perswazji. Jak zainteresować słuchaczy i przekonać ich do swoich racji?
- Budowa skutecznego przemówienia (rola i praktyczne zastosowanie figur stylistycznych)
- Pisanie przemówień dla potrzeb konferencji i wystąpień publicznych
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 30-01-2008 do 15-02-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 16-02-2008 do 18-04-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 19-04-2008 do 28-04-2008 - 3795 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Joanna Strzyżewska - Dyrektor działu seminariów
fax: 22 420 55 01