-
Tytuł:
e-Faktura
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 2 295 + VAT PLN Teraz: 1 595 + VAT PLN
- Termin: 2012-11-26 - 2012-11-27
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Najważniejsze problemy prawne i organizacyjne, zmiany VAT, case study wdrożeń:
- Krajowe i unijne wymogi w zakresie e-fakturowania - Cel Komisji Europejskiej: do 2020 r. e-faktura główną metodą fakturowania w Europie - w Polsce tylko 46% faktur ma formę elektroniczną
- Najnowsze orzecznictwo sądowe i praktyki organów podatkowych w zakresie e-fakturowania
- Doświadczenia wdrożeń i stosowania e-faktur na przykładzie: RWE Polska, Orange Customer Service, ING Bank Śląski, CEMEX Polska, SAGE
- EDI, PDF, e-mail, e-bok - w jakim formacie można wysyłać e-fakturę - wady i zalety prawne
- Przechowywanie faktur, akceptacji na e-fakturowanie - możliwe metody, problemy
i ich rozwiązania
1,5 mld faktur rocznie - w tym tylko 8-11% faktur elektronicznych
1000 faktur elektronicznych = oszczędność 2 tys. zł
20 tys. faktur elektronicznych = 40 tys zł oszczędności
„e-faktury opłacają się firmom”
„(…)Firma wysyłając co miesiąc 1000 faktur elektronicznych może zaoszczędzić ok. 2 tys. zł, a wystawiając 20 tys. - prawie 40 tys. zł - wynika z raportu "E-faktura w Polsce", przygotowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych (PKPP) Lewiatan. (…)Eksperci wskazują, że e-faktury pozwalają przedsiębiorcom również na oszczędność czasu (…)”Skutkuje to niższymi przychodami z inwestycji (np. lokaty) lub zwiększonymi kosztami obsługi zadłużenia. Dla średniej wielkości operatora telekomunikacyjnego skrócenie cyklu spływu wszystkich należności o połowę może oznaczać korzyści finansowe w wysokości ponad 630 tys. zł w skali miesiąca, co daje ok. 7,6 mln zł rocznie"(…)
* Źródło „Puls Biznesu” z 10.04.2012 r.
Warto wziąć udział aby dowiedzieć się:
- Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie e-faktury
- Jak przekonać klientów do korzystania z e-faktury – oszczędność czasu, energii, wygoda, niezawodność, niskie koszty
- Czy planowane zmiany prawne ułatwią stosowanie e-faktur
- W jaki sposób należy zapewnić organom podatkowym dostęp do e-faktur
- Czy system księgowy może generować i wysyłać e-faktury zgodnie z prawem
Kto powinien wziąć udział w Warsztatach:
- Dyrektorzy Finansowi, Główni Księgowi
- Prawnicy, Radcowie Prawni
- Dyrektorzy IT
- Kierownicy ds. Handlu Elektronicznego
- Osoby zajmujące się fakturowaniem
PROGRAM:
26 listopada 2012
09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
10:00 E-faktura w praktyce - regulacje i doświadczenia
Robert Podpłoński, Radca Prawny, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
- Wystawienie i otrzymywanie e-faktury - zapewnienie autentyczności i integralności - niepewność prawna
- Przechowywanie e-faktur
- Elektroniczne faktury papierowe - czy faktura papierowa musi być drukowana
- E-faktura korygująca - elektroniczna czy papierowa korekta e-faktury
- Doręczenie e-faktur i dowód doręczenia
- doręczenie nośnika a transmisja danych
- dowody doręczenia w postępowaniu sądowym - Outsourcing a e-faktura
11:15 Przerwa na kawę
11:30 Możliwe metody e-fakturowania w świetle obowiązujących przepisów oraz praktyki podatkowej – zalety i trudności przykładowych rozwiązań (pliki wysyłane e-mailem (np. pdf), platforma wymiany danych, EDI)
Michał Borowski, Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy
- Regulacje krajowe a unijne w zakresie wymogów e-fakturowania
- Wyjaśnienie wątpliwości dotyczących zapewnienia autentyczności pochodzenia
i integralności treści e-faktur - Czy można wysłać e-fakturę w pliku pdf e-mailem?
- Wykorzystanie platform internetowych do e-fakturowania, wady i zalety prawne
- Czy system księgowy może generować i wysyłać e-faktury zgodnie z prawem?
12:30 Rozwój polskich regulacji dotyczących e-fakturowania
Mariusz Aleksandrowicz, Wspólnik, Radca Prawny i Doradca Podatkowy, FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz
- Obecny stan prawny w odniesieniu do e-fakturowania
- Praktyka orzecznicza sądów i organów podatkowych
- Planowane zmiany prawne w zakresie e-faktur
13:30 Lunch
14:30 Rozpoczęcie e-fakturowania, aspekty praktyczne (m.in. kwestia gromadzenia
i administrowania „akceptacjami” na e-fakturowanie)
Michał Borowski, Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy
- Kiedy można rozpocząć e-fakturowanie?
- Sposoby pozyskiwania akceptacji na e-fakturowanie – przegląd rozwiązań akceptowanych i nieakceptowanych w praktyce podatkowej
- Czy warto sporządzać umowę na e-fakturowanie?
- Zasady przechowywania akceptacji na e-fakturowanie
15:30 Przechowywanie e-faktur – możliwe metody, problemy praktyczne i ich rozwiązania
Michał Borowski Doradca Podatkowy, Manager Zespołu VAT, Ożóg i Wspólnicy Sp. z o.o.
- Wymogi w zakresie przechowywania faktur zawarte w przepisach krajowych
i Wspólnotowych - Elektroniczne archiwum dla faktur wystawionych w formie papierowej – omówienie praktyki podatkowej i jej skutków dla podatnika
- W jaki sposób należy zapewnić organom podatkowym dostęp do faktur przechowywanych w formie elektronicznej?
16:30 Poczęstunek, zakończenie pierwszego dnia Warsztatów
27 listopada 2012
09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
10:00 Korzyści i wyzwania wdrożenia e-faktur
Elżbieta Krawczyk, Dyrektor Programu e-faktura, Orange Customer Service
case study Orange
- Korzyści dla klientów i firm
- E-faktury w badaniach konsumenckich - oczekiwania klientów
- Formy zachęty do e-faktur / oferty produktowe
- Źródła pozyskiwania e-faktur a zaangażowanie pracowników firmy
- Formy płatności za e-faktury
- Koalicja „Wybieram e-fakturę” - wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
w e-fakturowaniu - E-faktury a środowisko
11:15 Przerwa na kawę
11:30 Wdrożenie e-faktury za energię elektryczną w RWE Polska
Janusz Zieliński, Menedżer Pionu Obsługi Klientów, RWE Polska
Case study RWE Polska
- Nowe wyzwania stojące przed obsługą Klientów w energetyce
- Nowoczesna obsługa Klientów zgodnie z ich potrzebami
- Rozwój kanałów komunikacji z klientami RWE Polska
- Dlaczego wybraliśmy e-bok i e-fakturę
- Dynamika przyrostu użytkowników e-bok i e-faktury w RWE
- Rozwój usług e-service – doświadczenia, bariery, perspektywy
12:45 Oszczędność pieniędzy i czasu – dlaczego warto wdrożyć i stosować e-fakturę.
Marek Rudziński - Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy, Sage Sp. z o.o.
Case study Sage
- Stosowanie e-faktur w Europie i w Polsce
- Przyczyny, które powstrzymują przedsiębiorców przed przejściem na e-fakturę
- Przyczyny, które skłaniają przedsiębiorców do posługiwania się e-fakturą
- Korzyści ekonomiczne przejścia z faktur papierowych na elektroniczne
- Co możemy zrobić?
13:45 Lunch
14:45 Rozwój modeli wymiany faktur elektronicznych
Jarosław Wiliński, Senior Product Manager, ING Bank Śląski S.A. Monika Kuźniewska, Project Manager, ING Bank Śląski S.A.
- Różne rodzaje modeli wymiany e-faktur (buyer direct, seller direct, consolidator, etc.)
- Korzyści/ograniczenia poszczególnych modeli
- Trendy na rynku (B2B, B2C)
- Rola banków w procesie wymiany e-faktur
15:45 e-Faktura jako element ułatwiania biznesu z CEMEX
Krzysztof Mogilnicki, CRM Team Supervisor, CEMEX Polska
Case study CEMEX Polska
- Specyfika branży budowlanej i klientów CEMEX
- Oferowanie klientom rozwiązań ułatwiających prowadzenie działalności
- Etapy wdrożenia systemu i obecny stan projektu
- Sposoby promowania rozwiązania e-faktura wśród klientów (e-CEMEX)
- Korzyści wynikające z przejścia na faktury elektroniczne: dla CEMEX i klienta
16:45 Poczęstunek, zakończenie Warsztatów, wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
1595 PLN (od 15 października 2012 do 9 listopada 2012)
2295 PLN (od 10 listopada 2012 do 27 listopada 2012)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)
Szczegółowe informacje:
Renata Grzeszczak - Project Manager
tel.: 22 333 97 77
e-mail:
Więcej informacji na stronie Organizatora: