eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaDelegowanie zadań pracownikom

Program:

Delegowanie zadań

  • Co to jest delegowanie zadań
  • Zasady organizacji pracy w procesie delegowania zadań
  • Znaczenie delegowania
  • Strefa delegowania zadań
  • Znaczenie delegowania

  • Umiejętności i zasoby menedżera
  • Wykorzystanie doświadczenia i zdolności pracowników
  • Podwyższanie poziomu kompetencji podwładnych
  • Poczucie odpowiedzialności i świadomość jakości działań
  • Realizacja zadań podczas nieobecności menedżera
  • Nowe pomysły i rozwiązania
  • Zaangażowanie pracowników
  • Podejmowanie decyzji na właściwych poziomach
  • Menedżer - delegujący

  • Identyfikacja indywidualnego stylu delegowania
  • Czy łatwiej wykonać dane zadania samemu
  • Obawy przed delegowaniem zadań
    obawy o utratę swojej pozycji
    wrażenie bycia nie zastąpionym
  • Delegowanie jako element modelu zarządzania sytuacyjnego
  • Jak wykorzystać delegowanie pracy do podniesienia efektywności zarówno menedżerów, jak i pracowników
  • Zasady skutecznego delegowania

  • Odpowiednie komunikowanie się z podwładnymi
  • Niechciane obowiązki menedżera
  • Oczekiwania wobec pracowników
  • Uzasadnienie powierzonego projektu lub zadania
  • Etapy realizacji projektu i monitoring postępów wykonania zadania
  • Uprawnienia pracowników - decyzyjność
  • Jak porozumiewać się z pracownikami

  • Otwarte komunikowania pracownikom co do oczekiwań i stawianych zadań
  • Jasność i klarowność co do zadania, które mają wykonać
  • Czytelność przekazu i wymagań jako skuteczny środek zapobiegania konfliktom i nieporozumieniom
  • Jak stworzyć plan efektywnej komunikacji i odpowiednią atmosferę w trakcie delegowania zadań
  • Udzielanie informacji zwrotnej podwładnemu odnośnie realizacji zadań
  • Konstruowanie planów naprawczych
  • Przekazywanie trudnych decyzji
  • Uzgadnianie celów

  • Jak sprawić by pracownicy w pełni identyfikowali się z celami przedsiębiorstwa
  • Drogi przekazywania informacji i klarowność Państwa poleceń
  • Włączanie pracowników w proces planowania działań
  • Zasady formułowania i uzgadniania celów
  • Rozmowa z pracownikiem na temat celów - schemat rozmowy delegującej
  • Jak dopasowywać zadania do kompetencji pracownika

  • Delegowane zadania powinny być adekwatne do wiedzy, umiejętności i możliwości podwładnych
  • Identyfikacja stopnia dojrzałości pracowników i typów zachowań menedżera
  • Realność i konkretność delegowanych zadań
  • Rodzaje zadań:
    ponad możliwości pracownika
    zbyt łatwe dla pracownika
    na górnej granicy możliwości pracownika
  • Zapewnienie pracownikom szkoleń - umożliwiające dobre wykonywanie powierzonych zadań
  • Jak wzbudzić samodzielność u podwładnych

  • Swoboda w podejmowaniu decyzji, w jaki sposób zadania mają być wykonywane
  • Ile zadań delegować - delegowanie projektów do wykonania vs. pojedynczych części
  • Jak dopasować zadania do pracownika, możliwości, przeszłe wyniki w pracy poszczególnych pracowników
  • Zasada aby delegować zadania tym osobom, które będą w stanie je wykonać.
  • Delegowanie zadań słabszym pracownikom.
  • Wpływ delegowania na rozwój i wzrost motywacji pracowników
  • Uprawnienia pracowników i ich decyzyjność w projekcie
  • Świadomość celów ogólnych i roli, jaką odgrywa jednostkowe działanie pracownika w skali całego przedsięwzięcia
  • ,

    Analiza błędów w delegowaniu zadań

  • Monitorowanie wykonywania zadań
  • Jak postępować w przypadku, gdy Państwa pracownicy nie wywiązują się z powierzonych im zadań
  • Jak zabezpieczyć się przed błędami i zagrożeniami ze strony pracowników, którym powierza się wykonanie pracy

  • Koszty:
    Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
    do 23-11-2007 - 3295 PLN + 22% VAT
    od 24-11-2007 do 08-01-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
    od 09-01-2008 do 18-01-2008 - 3795 PLN + 22% VAT

    Szczegółowe informacje:
    Aleksandra Bartosińska
    kierownik projektu
    tel.: 022 420 55 31
    faks: 022 420 55 01