Program:
Delegowanie zadań
Co to jest delegowanie zadań
Zasady organizacji pracy w procesie delegowania zadań
Znaczenie delegowania
Strefa delegowania zadań
Znaczenie delegowania
Umiejętności i zasoby menedżera
Wykorzystanie doświadczenia i zdolności pracowników
Podwyższanie poziomu kompetencji podwładnych
Poczucie odpowiedzialności i świadomość jakości działań
Realizacja zadań podczas nieobecności menedżera
Nowe pomysły i rozwiązania
Zaangażowanie pracowników
Podejmowanie decyzji na właściwych poziomach
Menedżer - delegujący
Identyfikacja indywidualnego stylu delegowania
Czy łatwiej wykonać dane zadania samemu
Obawy przed delegowaniem zadań
obawy o utratę swojej pozycji
wrażenie bycia nie zastąpionym
Delegowanie jako element modelu zarządzania sytuacyjnego
Jak wykorzystać delegowanie pracy do podniesienia efektywności zarówno menedżerów, jak i pracowników
Zasady skutecznego delegowania
Odpowiednie komunikowanie się z podwładnymi
Niechciane obowiązki menedżera
Oczekiwania wobec pracowników
Uzasadnienie powierzonego projektu lub zadania
Etapy realizacji projektu i monitoring postępów wykonania zadania
Uprawnienia pracowników - decyzyjność
Jak porozumiewać się z pracownikami
Otwarte komunikowania pracownikom co do oczekiwań i stawianych zadań
Jasność i klarowność co do zadania, które mają wykonać
Czytelność przekazu i wymagań jako skuteczny środek zapobiegania konfliktom i nieporozumieniom
Jak stworzyć plan efektywnej komunikacji i odpowiednią atmosferę w trakcie delegowania zadań
Udzielanie informacji zwrotnej podwładnemu odnośnie realizacji zadań
Konstruowanie planów naprawczych
Przekazywanie trudnych decyzji
Uzgadnianie celów
Jak sprawić by pracownicy w pełni identyfikowali się z celami przedsiębiorstwa
Drogi przekazywania informacji i klarowność Państwa poleceń
Włączanie pracowników w proces planowania działań
Zasady formułowania i uzgadniania celów
Rozmowa z pracownikiem na temat celów - schemat rozmowy delegującej
Jak dopasowywać zadania do kompetencji pracownika
Delegowane zadania powinny być adekwatne do wiedzy, umiejętności i możliwości podwładnych
Identyfikacja stopnia dojrzałości pracowników i typów zachowań menedżera
Realność i konkretność delegowanych zadań
Rodzaje zadań:
ponad możliwości pracownika
zbyt łatwe dla pracownika
na górnej granicy możliwości pracownika
Zapewnienie pracownikom szkoleń - umożliwiające dobre wykonywanie powierzonych zadań
Jak wzbudzić samodzielność u podwładnych
Swoboda w podejmowaniu decyzji, w jaki sposób zadania mają być wykonywane
Ile zadań delegować - delegowanie projektów do wykonania vs. pojedynczych części
Jak dopasować zadania do pracownika, możliwości, przeszłe wyniki w pracy poszczególnych pracowników
Zasada aby delegować zadania tym osobom, które będą w stanie je wykonać.
Delegowanie zadań słabszym pracownikom.
Wpływ delegowania na rozwój i wzrost motywacji pracowników
Uprawnienia pracowników i ich decyzyjność w projekcie
Świadomość celów ogólnych i roli, jaką odgrywa jednostkowe działanie pracownika w skali całego przedsięwzięcia,
Analiza błędów w delegowaniu zadań
Monitorowanie wykonywania zadań
Jak postępować w przypadku, gdy Państwa pracownicy nie wywiązują się z powierzonych im zadań
Jak zabezpieczyć się przed błędami i zagrożeniami ze strony pracowników, którym powierza się wykonanie pracy
Koszty:
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
do 23-11-2007 - 3295 PLN + 22% VAT
od 24-11-2007 do 08-01-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 09-01-2008 do 18-01-2008 - 3795 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Aleksandra Bartosińska
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 31
faks: 022 420 55 01