eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaControlling w zarządzaniu produkcją - moda czy konieczność

Ciągłe harmonogramowanie produkcji, nieustanna kontrola zapasów oraz kosztów używanych w produkcji, jak również kontrola jakości wytwarzanych produktów jest dziś filarem działalności produkcyjnej każdego przedsiębiorstwa. Dzięki bieżącej kontroli i ciągłemu porównywaniu zaplanowanych celów z osiąganymi wynikami można na czas wykryć wszelkie uchybienia występujące w przedsiębiorstwie.

Controlling może wpłynąć na:

  • poprawę jakości wytwarzanych produktów
  • obniżenie stanu zapasów magazynowych o w konsekwencji zdecydowanie poprawia produktywność oraz obniża koszty własne produkcji.

Wszystkich tych z Państwa, którzy w sposób praktyczny chcą poznać i zastosować narzędzia zarządcze zapraszamy na szkolenie; w szczególności kierowników i pracowników działów controllingu, finansów i produkcji oraz kadrę zarządzającą przedsiębiorstw produkcyjnych

Podczas prowadzonych zajęć w sposób praktyczny pokażemy:

  • Jak elastycznie sterować działalnością organizacji oraz zwiększać poczucie odpowiedzialności za podejmowane decyzje na każdym szczeblu kierowniczym?
  • Jakie są relacje pomiędzy fazą produkcji i sprzedaży a budżetowaniem?
  • Jak planować produkcję i sprzedaż, by zrealizować zamierzone cele?
  • Jak analizować odchylenia w budżecie produkcji?

Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów - praktyków, do których należą:

DR ADAM CHMIELEWSKI - Praktyk w zakresie zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Specjalista z zakresu analizy finansowej, sprawozdawczości finansowej, współczesnych koncepcji rachunkowości zarządczej, rachunku kosztów działań oraz wpływu doboru nośników kosztów na podejmowanie decyzji zarządczych.

KRYSTIAN GEILKE – Specjalista z zakresu stosowania metod Lean Manufacturing, ekspert w dziedzinie wprowadzania nowoczesnych metod zarządzania produkcją (SMED, 5”S”, Kazein, TPM, TQM, JiT). Pełnił funkcję Dyrektora Produkcji oraz Dyrektora Generalnego w polskich i zagranicznych korporacjach. Posiada certyfikat Lean Manufacturing wydany przez General Electrik.

Program:

1. WPROWADZENIE DO CONTROLLINGU PRODUKCYJNEGO

  • pojęcie i rodzaje controllingu
  • fazy powstawania kosztów stałych

2. SYSTEMATYKA – INSTRUMENTARIUM CONTROLLINGU

  • relacje pomiędzy fazami procesu gospodarczego sprzedaż - produkcja - zaopatrzenie w budżecie rocznym
    • analiza przesunięcia w czasie faz procesu gospodarczego w zakresie
    • planowania budżetu rocznego
    • zasady wyliczania ilościowego i wartościowego planu produkcji z uwzględnieniem przesunięć w czasie poszczególnych faz procesu
    • planowanie przepływów finansowych w budżecie rocznym na podstawie planu uwzględniającego czasowe przesunięcia realizacji faz procesów produkcyjnych

3. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • analiza procesów gospodarczych
    • mapowanie ścieżek i faz przebiegu procesów produkcyjnych
    • wyznaczanie gniazd w poszczególnych fazach procesów produkcyjnych
    • zgodnie z realizowanymi czynnościami według zasady rachunku kosztów
    • działań ABC
    • wyznaczanie wskaźników efektywności dla poszczególnych gniazd produkcyjnych

4. PLANOWANIE I KONTROLOWANIE PRZEPŁYWU MATERIAŁU I PRODUKTU

  • zarządzanie logistyczne zapasami
  • logistyka obsługi wyrobu
  • strategie logistyczne
  • logistyka zaopatrzenia

5. PLANOWANIE SPRZEDAŻY I PRODUKCJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • ilościowy i wartościowy plan sprzedaży
  • plan kosztów i zysków, plan produkcji
  • plan inwestycji a plan finansowy
  • plan zatrudnienia i zaopatrzenia
  • planowany bilans; planowany rachunek zysków i strat

6. OPRACOWANIE INSTRUKCJI PLANOWANIA I JEJ BIEŻĄCE MODYFIKOWANIE

  • harmonogram sporządzania planów
  • formularze planistyczne

7. ZARZĄDZANIE POPRZEZ CELE W PRODUKCJI - CZYNNIKI MAJĄCE WPŁYW NA JAKOŚĆ SYSTEMU

  • podział i delegowanie zadań
  • planowanie poprzez cele i terminy realizacji
  • właściwa komunikacja kierownictwa z podwładnymi
  • określenie celów całej produkcji
  • ocena konkretnych osiągnięć i wyników
  • styl kierowania
  • wprowadzanie zmian w zespole
  • umiejętności interpersonalne kierowników działów produkcji
  • trudności w opracowywaniu zakresu obowiązków
  • ustalenie i koordynacja celów
  • metody kontroli i realizacja celów

8. BUDŻETOWANIE PRODUKCJI

  • funkcje budżetu
  • częstotliwość sporządzania budżetów, okresy budżetowe
  • etapy procesu budżetowania
  • metody budżetowania: odgórne i partycypacyjne, przyrostowe i „od zera”
  • budżet sprzedaży jako baza dla budżetowania produkcji
  • budżet produkcji
  • budżetowanie kosztów materiałowych
  • budżetowanie kosztów robocizny bezpośredniej
  • budżetowanie kosztów pośrednich produkcji
  • budżetowanie kosztów a budżetowanie wydatków

9. ANALIZA ODCHYLEŃ W BUDŻECIE PRODUKCJI

  • budżety stałe a budżety elastyczne
  • analiza odchyleń kosztów produkcyjnych
    • materiały
    • płace
    • pośrednie
    • czynniki produkcyjne
    • prezentacja wyników analizy odchyleń
    • podejmowanie decyzji na bazie informacji o odchyleniach
    • ocena pracy i system motywacyjny na bazie wykonania budżetu
    • uwzględnianie odchyleń w kolejnych budżetach

10. RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ JAKO INSTRUMENT PLANOWANIA I ZARZĄDZANIA KOSZTAMI PRODUKCJI

  • istota rachunku kosztów działań (ABC)
  • budowa modelu ABC
  • kosztorysowanie procesów
  • identyfikacja zasobów
  • identyfikacja działań i nośników kosztów
  • kosztorysowanie produktów
  • identyfikacja produktów
  • dobór nośników kosztów działań
  • trudności i bariery przy wdrażaniu modelu ABC
  • bariery wdrożenia modelu
  • kalkulacja kosztu wytworzenia produktu według metod tradycyjnych i koncepcji ABC - analiza porównawcza
  • budżetowanie w oparciu o rachunek kosztów działań

11. RAPORTOWANIE ANALIZY WYKONANIA BUDŻETU

  • zasady i etapy raportowania
  • zasady tworzenia formularzy raportów
  • procedury raportowania


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-08-31 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48 22 830 13 10
fax: +48 22 830 00 90