-
Tytuł:
Controlling w sprzedaży (POZNAŃ)
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 1 540 + VAT PLN Teraz: 1 540 + VAT PLN
- Termin: 2013-03-07 - 2013-03-08
- Miejsce: Poznań / wielkopolskie
- Organizator: Akademia Biznesu MDDP
Prowadzący:
dr hab. Ryszard Kłeczek – profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, doświadczony trener i doradca w zakresie strategicznego zarządzania marketingowego, zarządzania działem sprzedaży, marketingu business-to-business.
Piotr Skrzyniarz - doświadczony trener w zakresie budżetowania i controllingu, doradca przedsiębiorstw w zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradców Organizacji, Członek Rady Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie Uczestnikom nowoczesnego podejścia do controllingu jako systemu wspierającego proces podejmowania decyzji zarządczych w dziale sprzedaży oraz zapoznanie ich z narzędziami controllingu, tak aby skutecznie wpierali Oni swoje przedsiębiorstwa w realizacji strategii i osiąganiu celów operacyjnych.
Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową w tym: ćwiczenia, dyskusje, analizy przypadków i symulacje.
PROGRAM:
I Dzień
Cechy i narzędzia controllingu z uwzględnieniem specyfiki obszaru sprzedaży:
- orientacja na cele – zasady skutecznego stawiania celów, najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje,
- orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu,
- sprzężenie wyprzedzające – planowanie, rodzaje planowania, planowanie
a prognoza, analiza odchyleń i jej znaczenie, - koncentracja na rachunkowości zarządczej – zasady tworzenia informacji do podejmowania decyzji,
- koncentracja na aspektach personalnych – planowanie współuczestniczące, motywowanie pracowników do udziału w pracach budżetowych, zasady komunikowania się w procesie budżetowania.
Zagadnienia rachunkowości zarządczej (analiza przypadku):
- nowe ujęcie progu rentowności,
- pokrycie finansowe (marża brutto),
- ocena rentowności produktów i usług,
- klasyfikacja kosztów na potrzeby controllingu,
- kalkulacja kosztów standardowych,
- wykorzystanie krzywej życia produktów i analizy portfelowej w controllingu.
Symulacja procesu budżetowania (ćwiczenie):
- rozwiązywanie problemów budżetowych,
- konferencja budżetowa,
- zastosowanie zarządzania przez cele.
II Dzień
Zasady budżetowania i ocena pracowników sprzedaży w oparciu o budżetu.
Systemy motywacyjne – zasady premiowania.
Tworzenie struktur sprzedażowych:
- wielostopniowy rachunek pokryć finansowych,
- zasady tworzenia centrów odpowiedzialności z uwzględnieniem obszaru sprzedaży,
- mierniki dla centrów odpowiedzialności,
- rozliczanie świadczeń wewnętrznych.
Balanced Scorecard a obszar sprzedaży.
Przygotowanie budżetu sprzedaży (ćwiczenie).
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 1540 zł + 23% VAT
- dwóch i więcej osób 1440 zł/os + 23% VAT
Informacje:
Anna Niedziółka
tel.: 22 208 28 45
faks: 22 211 20 90
e-mail:
Więcej na stronie: