eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaControlling w sprzedaży (POZNAŃ)

Prowadzący:

dr hab. Ryszard Kłeczek – profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, doświadczony trener i doradca w zakresie strategicznego zarządzania marketingowego, zarządzania działem sprzedaży, marketingu business-to-business.

Piotr Skrzyniarz - doświadczony trener w zakresie budżetowania i controllingu, doradca przedsiębiorstw w zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradców Organizacji, Członek Rady Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie Uczestnikom nowoczesnego podejścia do controllingu jako systemu wspierającego proces podejmowania decyzji zarządczych w dziale sprzedaży oraz zapoznanie ich z narzędziami controllingu, tak aby skutecznie wpierali Oni swoje przedsiębiorstwa w realizacji strategii i osiąganiu celów operacyjnych.

Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową w tym: ćwiczenia, dyskusje, analizy przypadków i symulacje.


PROGRAM:

I Dzień
Cechy i narzędzia controllingu z uwzględnieniem specyfiki obszaru sprzedaży:

  • orientacja na cele – zasady skutecznego stawiania celów, najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje,
  • orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu,
  • sprzężenie wyprzedzające – planowanie, rodzaje planowania, planowanie
    a prognoza, analiza odchyleń i jej znaczenie,
  • koncentracja na rachunkowości zarządczej – zasady tworzenia informacji do podejmowania decyzji,
  • koncentracja na aspektach personalnych – planowanie współuczestniczące, motywowanie pracowników do udziału w pracach budżetowych, zasady komunikowania się w procesie budżetowania.

Zagadnienia rachunkowości zarządczej (analiza przypadku):

  • nowe ujęcie progu rentowności,
  • pokrycie finansowe (marża brutto),
  • ocena rentowności produktów i usług,
  • klasyfikacja kosztów na potrzeby controllingu,
  • kalkulacja kosztów standardowych,
  • wykorzystanie krzywej życia produktów i analizy portfelowej w controllingu.

Symulacja procesu budżetowania (ćwiczenie):

  • rozwiązywanie problemów budżetowych,
  • konferencja budżetowa,
  • zastosowanie zarządzania przez cele.


II Dzień
Zasady budżetowania i ocena pracowników sprzedaży w oparciu o budżetu.
Systemy motywacyjne – zasady premiowania.
Tworzenie struktur sprzedażowych:

  • wielostopniowy rachunek pokryć finansowych,
  • zasady tworzenia centrów odpowiedzialności z uwzględnieniem obszaru sprzedaży,
  • mierniki dla centrów odpowiedzialności,
  • rozliczanie świadczeń wewnętrznych.

Balanced Scorecard a obszar sprzedaży.
Przygotowanie budżetu sprzedaży (ćwiczenie).

 



Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 1540 zł + 23% VAT
- dwóch i więcej osób 1440 zł/os + 23% VAT

Informacje:   
Anna Niedziółka
tel.: 22 208 28 45
faks: 22 211 20 90
e-mail:

Więcej na stronie: