eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaControlling produkcji

W controllingu, przeszłość jest istotna o tyle, o ile ma wpływ na przyszłość”

Zadaniem controllingu jest wyszukiwanie „wąskich gardeł" i rozpoznawanie celów oraz właściwej drogi ich realizacji. Jeśli największą zaletą jest likwidacja lub redukcja najsłabszych ogniw organizacji, czyli miejsc w strukturze, które zwłaszcza w obecnej sytuacji w wielu firmach, stwarzają trudności.

  • Jak elastycznie sterować działalnością organizacji oraz zwiększać poczucie odpowiedzialności za podejmowane decyzje na każdym szczeblu kierowniczym?
  • Jakie są relacje pomiędzy fazą produkcji i sprzedaży a budżetowaniem?
  • Jak planować produkcję i sprzedaż, aby wzajemnie współgrały?
  • Jak analizować odchylenia w budżecie produkcji?

PROGRAM

1. BUDŻETOWANIE PRODUKCJI

  • funkcje budżetu
  • częstotliwość sporządzania budżetów, okresy budżetowe
  • etapy procesu budżetowania
  • metody budżetowania: odgórne i partycypacyjne, przyrostowe i „od zera”
  • budżet sprzedaży jako baza dla budżetowania produkcji
  • budżet produkcji
  • budżetowanie kosztów materiałowych
  • budżetowanie kosztów robocizny bezpośredniej
  • budżetowanie kosztów pośrednich produkcji
  • budżetowanie kosztów a budżetowanie wydatków

2. ANALIZA ODCHYLEŃ W BUDŻECIE PRODUKCJI

  • budżety stałe a budżety elastyczne
  • analiza odchyleń kosztów produkcyjnych
  • materiały
  • płace
  • pośrednie
  • czynniki produkcyjne
  • prezentacja wyników analizy odchyleń
  • podejmowanie decyzji na bazie informacji o odchyleniach
  • ocena pracy i system motywacyjny na bazie wykonania budżetu
  • uwzględnianie odchyleń w kolejnych budżetach

3. RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ JAKO INSTRUMENT PLANOWANIA I ZARZĄDZANIA KOSZTAMI PRODUKCJI

  • istota rachunku kosztów działań (ABC)
  • budowa modelu ABC
  • kosztorysowanie procesów
  • identyfikacja zasobów
  • identyfikacja działań i nośników kosztów
  • kosztorysowanie produktów
  • identyfikacja produktów
  • dobór nośników kosztów działań
  • trudności i bariery przy wdrażaniu modelu ABC
  • bariery wdrożenia modelu
  • kalkulacja kosztu wytworzenia produktu według metod tradycyjnych i koncepcji ABC
  • analiza porównawcza
  • budżetowanie w oparciu o rachunek kosztów działań

4. RAPORTOWANIE ANALIZY WYKONANIA BUDŻETU

  • zasady i etapy raportowania
  • zasady tworzenia formularzy raportów
  • procedury raportowania

5. WPROWADZENIE DO CONTROLLINGU PRODUKCYJNEGO I JEGO PODSTAWOWYCH INSTRUMENTÓW

  • pojęcie i rodzaje controllingu
  • fazy powstawania kosztów stałych
  • relacje pomiędzy fazami procesu gospodarczego sprzedaż - produkcja - zaopatrzenie w budżecie rocznym

6. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • analiza procesów gospodarczych
    • mapowanie ścieżek i faz przebiegu procesów produkcyjnych
    • wyznaczanie gniazd w poszczególnych fazach procesów produkcyjnych i wskaźników efektywności zgodnie z realizowanymi czynnościami według zasady rachunku kosztów działań ABC

7. PLANOWANIE I KONTROLOWANIE PRZEPŁYWU MATERIAŁU I PRODUKTU

  • zarządzanie logistyczne zapasami
  • logistyka obsługi wyrobu
  • strategie logistyczne
  • logistyka zaopatrzenia

8. PLANOWANIE SPRZEDAŻY I PRODUKCJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE

  • ilościowy i wartościowy plan sprzedaży
  • plan kosztów i zysków, plan produkcji
  • plan inwestycji a plan finansowy
  • plan zatrudnienia i zaopatrzenia
  • planowany bilans; planowany rachunek zysków i strat

9. GRA SYMULACYJNA „THE BEER GAME”

10. DYSKUSJA NAD WNIOSKAMI WYNIKAJĄCYMI Z GRY SYMULACYJNEJ DLA CONTROLLINGU

11. ZARZĄDZANIE POPRZEZ CELE W PRODUKCJI - CZYNNIKI MAJĄCE WPŁYW NA JAKOŚĆ SYSTEMU

  • podział i delegowanie zadań
  • planowanie poprzez cele i terminy realizacji
  • właściwa komunikacja kierownictwa z podwładnymi
  • określenie celów całej produkcji
  • ocena konkretnych osiągnięć i wyników
  • styl kierowania
  • wprowadzanie zmian w zespole
  • umiejętności interpersonalne kierowników działów produkcji
  • ustalenie i koordynacja celów
  • metody kontroli i realizacja celów a proces udoskonalania (Six sigma, zrównoważona karta wyników)


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł netto.
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Dział Szkoleń i Konferencji
Tel.: 22 830 11 16


Więcej informacji: