-
Tytuł:
Controlling produkcji
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 480 + VAT PLN Teraz: 1 480 + VAT PLN
- Termin: 2011-05-23 - 2011-05-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Eurofinance
W controllingu, przeszłość jest istotna o tyle, o ile ma wpływ na przyszłość”
Zadaniem controllingu jest wyszukiwanie „wąskich gardeł" i rozpoznawanie celów oraz właściwej drogi ich realizacji. Jeśli największą zaletą jest likwidacja lub redukcja najsłabszych ogniw organizacji, czyli miejsc w strukturze, które zwłaszcza w obecnej sytuacji w wielu firmach, stwarzają trudności.
- Jak elastycznie sterować działalnością organizacji oraz zwiększać poczucie odpowiedzialności za podejmowane decyzje na każdym szczeblu kierowniczym?
- Jakie są relacje pomiędzy fazą produkcji i sprzedaży a budżetowaniem?
- Jak planować produkcję i sprzedaż, aby wzajemnie współgrały?
- Jak analizować odchylenia w budżecie produkcji?
PROGRAM
1. BUDŻETOWANIE PRODUKCJI
- funkcje budżetu
- częstotliwość sporządzania budżetów, okresy budżetowe
- etapy procesu budżetowania
- metody budżetowania: odgórne i partycypacyjne, przyrostowe i „od zera”
- budżet sprzedaży jako baza dla budżetowania produkcji
- budżet produkcji
- budżetowanie kosztów materiałowych
- budżetowanie kosztów robocizny bezpośredniej
- budżetowanie kosztów pośrednich produkcji
- budżetowanie kosztów a budżetowanie wydatków
2. ANALIZA ODCHYLEŃ W BUDŻECIE PRODUKCJI
- budżety stałe a budżety elastyczne
- analiza odchyleń kosztów produkcyjnych
- materiały
- płace
- pośrednie
- czynniki produkcyjne
- prezentacja wyników analizy odchyleń
- podejmowanie decyzji na bazie informacji o odchyleniach
- ocena pracy i system motywacyjny na bazie wykonania budżetu
- uwzględnianie odchyleń w kolejnych budżetach
3. RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ JAKO INSTRUMENT PLANOWANIA I ZARZĄDZANIA KOSZTAMI PRODUKCJI
- istota rachunku kosztów działań (ABC)
- budowa modelu ABC
- kosztorysowanie procesów
- identyfikacja zasobów
- identyfikacja działań i nośników kosztów
- kosztorysowanie produktów
- identyfikacja produktów
- dobór nośników kosztów działań
- trudności i bariery przy wdrażaniu modelu ABC
- bariery wdrożenia modelu
- kalkulacja kosztu wytworzenia produktu według metod tradycyjnych i koncepcji ABC
- analiza porównawcza
- budżetowanie w oparciu o rachunek kosztów działań
4. RAPORTOWANIE ANALIZY WYKONANIA BUDŻETU
- zasady i etapy raportowania
- zasady tworzenia formularzy raportów
- procedury raportowania
5. WPROWADZENIE DO CONTROLLINGU PRODUKCYJNEGO I JEGO PODSTAWOWYCH INSTRUMENTÓW
- pojęcie i rodzaje controllingu
- fazy powstawania kosztów stałych
- relacje pomiędzy fazami procesu gospodarczego sprzedaż - produkcja - zaopatrzenie w budżecie rocznym
6. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
- analiza procesów gospodarczych
- mapowanie ścieżek i faz przebiegu procesów produkcyjnych
- wyznaczanie gniazd w poszczególnych fazach procesów produkcyjnych i wskaźników efektywności zgodnie z realizowanymi czynnościami według zasady rachunku kosztów działań ABC
7. PLANOWANIE I KONTROLOWANIE PRZEPŁYWU MATERIAŁU I PRODUKTU
- zarządzanie logistyczne zapasami
- logistyka obsługi wyrobu
- strategie logistyczne
- logistyka zaopatrzenia
8. PLANOWANIE SPRZEDAŻY I PRODUKCJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
- ilościowy i wartościowy plan sprzedaży
- plan kosztów i zysków, plan produkcji
- plan inwestycji a plan finansowy
- plan zatrudnienia i zaopatrzenia
- planowany bilans; planowany rachunek zysków i strat
9. GRA SYMULACYJNA „THE BEER GAME”
10. DYSKUSJA NAD WNIOSKAMI WYNIKAJĄCYMI Z GRY SYMULACYJNEJ DLA CONTROLLINGU
11. ZARZĄDZANIE POPRZEZ CELE W PRODUKCJI - CZYNNIKI MAJĄCE WPŁYW NA JAKOŚĆ SYSTEMU
- podział i delegowanie zadań
- planowanie poprzez cele i terminy realizacji
- właściwa komunikacja kierownictwa z podwładnymi
- określenie celów całej produkcji
- ocena konkretnych osiągnięć i wyników
- styl kierowania
- wprowadzanie zmian w zespole
- umiejętności interpersonalne kierowników działów produkcji
- ustalenie i koordynacja celów
- metody kontroli i realizacja celów a proces udoskonalania (Six sigma, zrównoważona karta wyników)
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł netto.
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Dział Szkoleń i Konferencji
Tel.: 22 830 11 16
Więcej informacji: