-
Tytuł:
Controlling marketingowy w praktyce - nowe strategie
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 2 PLN Teraz: 2 PLN
- Termin: 2006-11-21 - 2006-11-22
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ESSENTIS - szkolenia marketingowe
Cena: 2000 zł netto,
dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce – 1800 zł (VAT 0%)
Miejsce: Warszawa, Hotel Reytan
Cel szkolenia: nabycie umiejętności tworzenia planów marketingowych w oparciu o wyniki badań marketingowych, opracowania efektywnych budżetów marketingowych, przygotowania i interpretacji podstawowych dokumentów controllingu marketingowego.
Metody szkolenia : gra strategiczna, mind mapping, case studies, konkursy i inne techniki aktywizacji grupy
Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.
Program szkolenia:
Dzień 1 godz. 10.00 – 18.30
1. Gra strategiczna MARKETING GAME
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uczestniczenia w prawdziwej symulacji działań marketingowych. Podzieleni na kilkuosobowe drużyny-firmy wcielą się w role: brand managerów, sales managerów, project managerów oraz controllerów marketingowych.
Przeprowadzone zostaną 3-4 sesje (lat) gry strategicznej na symulowanym rynku. Uczestnicy szkolenia nabędą w praktyce takie umiejętności jak:
- opracowywanie budżetów marketingowych pozwalających na efektywne konkurowanie na rynku,
- optymalne wykorzystanie wyników badań marketingowych do celu planowania i kontroli działań marketingowych,
- przygotowywanie i interpretacja podstawowych dokumentów w controllingu marketingowym: uproszczonego rachunku wyników i kosztów, planów sprzedaży oraz harmonogramu projektów,
- śledzenie zachowań konkurencji, przygotowywanie planów i działań wzmacniania pozycji firmy na rynku,
- efektywna współpraca działów w firmie (m.in. marketingu, sprzedaży, HR, logistyki, finansów) ukierunkowana na uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Po każdej z sesji uczestnicy będą mogli zapoznać się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi finansowych w marketingu – takich jak: rachunek wyników, bilans, próg rentowności, rentowność działań rynkowych.
2. Skuteczność i efektywność działań rynkowych – na podstawie wyników gry MARKETING GAME
- ocena dynamiki rozwoju firm
- ocena rentowności
- ocena skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
Tuż po zakończeniu gry strategicznej będzie możliwość prześledzenia realizowanych przez poszczególne drużyny-firmy działań marketingowych na podstawie wskaźników marketingowych, umożliwiającym controlling strategii sukcesu na rynku.
3. Strategiczny controlling marketingowy
- ocena pozycji rynkowej firmy
- udział w rynku a rentowność
- budżetowanie w marketingu – kryteria sukcesu
Warsztaty pierwszego dnia zakończy analiza podstawowych strategicznych powiązań strategicznego marketingu i finansów, kryteriów sukcesu w budżetowaniu i planowaniu działań rynkowych firmy.
Dzień 2 godz. 9.00 – 16.30
4. Controlling projektów marketingowych I – launching
- kryteria sukcesów w launchingu
- budowanie świadomości marki i świadomości reklamy
- kształtowanie sieci dystrybucji
- launching – sukcesy i porażki
5. Controlling projektów marketingowych II – communication
- wskaźniki w komunikacji marketingowej
- skuteczność kampanii medialnych ATL
- controlling kampanii BTL
- efektywność działań komunikacyjnych
6. Controlling projektów marketingowych III – customization
- analiza satysfakcji i lojalności klientów
- ocena segmentów i wartości klientów
- sukcesy programów lojalnościowych
7. Controlling projektów marketingowych IV - integration
- powiązanie wskaźników marketingowych w spójny system
- kryteria sukcesów i porażek projektów marketingowych
- obszerne case-studies z rynku B2C i B2B
8. Warsztaty z planowania i controllingu działań marketingowych w Excelu
- narzędzia analiz strategicznych w Excelu
- analiza rynku w arkuszu kalkulacyjnym
- opracowywanie budżetów, strategii konkurencji i pozycjonowania
Prowadzący: Michał Dziekoński - doświadczony trener, praktyk marketingu, współautor książki "Wskaźniki marketingowe", twórca realizowanych podczas szkolenia - gry strategicznej MARKETING GAME oraz warsztatów z planowania i kontroli działań marketingowych w Excelu; nadzoruje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing.
Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem , lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.
Szczegółowe informacje
Daria Chrzan
ESSENTIS – szkolenia marketingowe
022 353 25 11