eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaControlling marketingowy w praktyce - nowe strategie

Cena: 2000 zł netto,
dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce – 1800 zł (VAT 0%)

Miejsce: Warszawa, Hotel Reytan

Cel szkolenia: nabycie umiejętności tworzenia planów marketingowych w oparciu o wyniki badań marketingowych, opracowania efektywnych budżetów marketingowych, przygotowania i interpretacji podstawowych dokumentów controllingu marketingowego.

Metody szkolenia : gra strategiczna, mind mapping, case studies, konkursy i inne techniki aktywizacji grupy

Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.


Program szkolenia:


Dzień 1 godz. 10.00 – 18.30

1. Gra strategiczna MARKETING GAME

Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uczestniczenia w prawdziwej symulacji działań marketingowych. Podzieleni na kilkuosobowe drużyny-firmy wcielą się w role: brand managerów, sales managerów, project managerów oraz controllerów marketingowych.

Przeprowadzone zostaną 3-4 sesje (lat) gry strategicznej na symulowanym rynku. Uczestnicy szkolenia nabędą w praktyce takie umiejętności jak:

  • opracowywanie budżetów marketingowych pozwalających na efektywne konkurowanie na rynku,
  • optymalne wykorzystanie wyników badań marketingowych do celu planowania i kontroli działań marketingowych,
  • przygotowywanie i interpretacja podstawowych dokumentów w controllingu marketingowym: uproszczonego rachunku wyników i kosztów, planów sprzedaży oraz harmonogramu projektów,
  • śledzenie zachowań konkurencji, przygotowywanie planów i działań wzmacniania pozycji firmy na rynku,
  • efektywna współpraca działów w firmie (m.in. marketingu, sprzedaży, HR, logistyki, finansów) ukierunkowana na uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Po każdej z sesji uczestnicy będą mogli zapoznać się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi finansowych w marketingu – takich jak: rachunek wyników, bilans, próg rentowności, rentowność działań rynkowych.


2. Skuteczność i efektywność działań rynkowych – na podstawie wyników gry MARKETING GAME

  • ocena dynamiki rozwoju firm
  • ocena rentowności
  • ocena skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej

Tuż po zakończeniu gry strategicznej będzie możliwość prześledzenia realizowanych przez poszczególne drużyny-firmy działań marketingowych na podstawie wskaźników marketingowych, umożliwiającym controlling strategii sukcesu na rynku.


3. Strategiczny controlling marketingowy

  • ocena pozycji rynkowej firmy
  • udział w rynku a rentowność
  • budżetowanie w marketingu – kryteria sukcesu

Warsztaty pierwszego dnia zakończy analiza podstawowych strategicznych powiązań strategicznego marketingu i finansów, kryteriów sukcesu w budżetowaniu i planowaniu działań rynkowych firmy.


Dzień 2 godz. 9.00 – 16.30


4. Controlling projektów marketingowych I – launching

  • kryteria sukcesów w launchingu
  • budowanie świadomości marki i świadomości reklamy
  • kształtowanie sieci dystrybucji
  • launching – sukcesy i porażki

5. Controlling projektów marketingowych II – communication

  • wskaźniki w komunikacji marketingowej
  • skuteczność kampanii medialnych ATL
  • controlling kampanii BTL
  • efektywność działań komunikacyjnych

6. Controlling projektów marketingowych III – customization

  • analiza satysfakcji i lojalności klientów
  • ocena segmentów i wartości klientów
  • sukcesy programów lojalnościowych

7. Controlling projektów marketingowych IV - integration

  • powiązanie wskaźników marketingowych w spójny system
  • kryteria sukcesów i porażek projektów marketingowych
  • obszerne case-studies z rynku B2C i B2B

8. Warsztaty z planowania i controllingu działań marketingowych w Excelu

  • narzędzia analiz strategicznych w Excelu
  • analiza rynku w arkuszu kalkulacyjnym
  • opracowywanie budżetów, strategii konkurencji i pozycjonowania

Prowadzący: Michał Dziekoński - doświadczony trener, praktyk marketingu, współautor książki "Wskaźniki marketingowe", twórca realizowanych podczas szkolenia - gry strategicznej MARKETING GAME oraz warsztatów z planowania i kontroli działań marketingowych w Excelu; nadzoruje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing.

Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem , lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.


Szczegółowe informacje

Daria Chrzan
ESSENTIS – szkolenia marketingowe
022 353 25 11