-
Tytuł:
Certyfikowany Kurs Specjalisty w zakresie VAT
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 1 840 PLN Teraz: 1 840 PLN
- Termin: 2007-09-20 - 2007-09-21
- Miejsce: / wielkopolskie
- Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
Cel
Przedmiotem warsztatów jest omówienie na konkretnych przykładach najistotniejszych zagadnień związanych z rozliczeniami w zakresie podatku od towarów i usług. Warsztaty obejmować będą bloki tematyczne odpowiadające podstawowym elementom konstrukcji podatku VAT. Podczas zajęć dokładnie przyjrzymy się takim zagadnieniom jak: sprzedaż, zakupy, transakcje międzynarodowe w zakresie obrotu wewnątrzwspólnotowego jak również z krajami spoza Unii Europejskiej, odliczenia i zwrot podatku.
Prowadzący
Adrian Artowicz
doradca podatkowy, absolwent Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Autor i współautor książek i artykułów z zakresu prawa podatkowego. Na codzień zajmuje się obsługą podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych.
Leszek Lewandowicz
doradca podatkowy, absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Zdobył wieloletnie doświadczenie w administracji podatkowej w Urzędzie Skarbowym w Poznań – Jeżyce gdzie zajmował stanowisko zastępcy naczelnika. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu postępowania przed organami podatkowymi, kontroli podatkowej i skarbowej, ogólnego prawa podatkowego, materialnego prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatków majątkowych. Od kilku lat prowadzi wykłady w zakresie prawa podatkowego.
Małgorzata Breda
Kierownik Zespołu Podatku od Towarów i Usług
Ekonomistka, doradca podatkowy; były pracownik służb finansowo-księgowych; specjalizuje się w zagadnieniach związanymi z podatkiem od towarów i usług oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi; wykładowca problematyki podatku od towarów i usług.
Karolina Gieryszewska
prawnik, politolog; absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego: Wydziału Prawa i Administracji (kierunek prawo) oraz Wydziału Nauk Społecznych (kierunek Politologia, specjalność samorządowa ustrojowa); ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku o kierunku „podatki”; w styczniu 2006r. zdała z wynikiem pozytywnym egzamin na doradcę podakowego; poprzednio pracownik organów podatkowych; obecnie konsultant podatkowy w Europejskim Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej Sp. z o. o.; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi; autor i współautor publikacji prasowych z zakresu prawa podatkowego; doświadczony wykładowca podatku od towarów i usług.
Radosław Żuk
prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Poprzednio pracownik organów skarbowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych; specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku od towarów i usług oraz procedury podatkowej.
Program:
Dzień 1 – Podstawowe pojęcia z zakresu podatku od towarów i usług.
- Geneza podatku od wartości dodanej w Unii Europejskiej oraz Dyrektywy UE.
- Historia podatku od towarów i usług w Polsce.
- Ustawa z dn. 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.
- Podstawowe definicje ustawowe, w tym m.in.: dostawa towarów, świadczenie usług, import towarów, eksport towarów, nabycie i dostawa wewnątrzwspólnotowa, towar.
- Pojęcie podatnika podatku od towarów i usług.
- Problematyka opodatkowania umów zlecenia, umów o dzieło i umów o podobnym charakterze, w tym m.in.:
- prawidłowe określenie postanowień umownych,
- nowość odpowiedzialność zlecającego wobec osób trzecich,
- opodatkowanie menedżerów i członków zarządu.
- Podatnik z tytułu importu usług.
- Pojęcie małego podatnika.
- Zasady wystawiania faktur, m.in.:
- faktury przy szczególnych momentach powstania obowiązku podatkowego,
- zaliczki i przedpłaty,
- refakturowanie,
- faktury wewnętrzne.
- Korekta błędów na fakturach, w tym m.in.:
- zasady wystawiania i ujmowania faktur korygujących,
- noty korygujące,
- anulowanie faktury.
- Samofakturowanie.
- Nowe obowiązki:
- rejestracja podatników krajowych i VAT-UE,
- deklaracje i deklaracje zerowe,
- informacje podsumowujące.
Dzień 2 – Opodatkowanie transakcji krajowych
- Zasady opodatkowania dostawy towarów i świadczenia usług.
- Nowe zasady opodatkowania dotacji i subwencji, w tym m.in.: dopłaty o podobnym charakterze, wpływ na cenę, nieopodatkowane dotacje (subwencje) a struktura VAT – zmiany.
- Zasady opodatkowania czynności nieodpłatnych.
- Nieodpłatne przekazanie towarów.
- Drukowane materiały informacyjne.
- Zużycie towarów.
- Definicja próbki i prezentu o małej wartości.
- Premie pieniężne.
- ZFŚS.
Dzień 3 – Zasady opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowych i pozawspólnotowych
- Podstawowe definicje, w tym m.in.:
- dostawa wewnątrzwspólnotowa ,
- nabycie wewnątrzwspólnotowe,
- eksport, import towarów i usług.
- Zasady opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego – problematyka prawidłowego ustalenia podstawy opodatkowania.
- Zasady opodatkowania dostawy wewnątrzwspólnotowej – problematyka stosowania 0% stawki VAT.
- Eksport towarów, w tym m.in.: nowy moment powstania obowiązku podatkowego, formy potwierdzenia (dokument celny).
- Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, w tym m.in.: warunki stosowania stawki 0%.
- Import i „eksport” usług – prawidłowe ustalenie miejsce świadczenia, w tym m.in.: opodatkowanie licencji, usługi finansowe, usługi marketingowe.
Dzień 4 – Odliczenie i zwrot podatku. Struktura.
- Terminy odliczenia i zwrotu podatku VAT.
- Ograniczenia przy zwrocie podatku VAT.
- Nowe zasady odliczania VAT od samochodów osobowych i paliwa, w tym m.in.: nowe kategorie pojazdów samochodowych, badania techniczne.
- Rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności, w tym m.in.: warunki stosowania, konieczność korekty.
- Struktura i korekta podatku naliczonego.
EGZAMIN PISEMNY
Koszty:
Koszt uczestnictwa w całym szkoleniu:
- jednej osoby 1840 zł,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1740 zł/os.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch.
Szczegółowe informacje:
Agnieszka Tworzyńska
tel. 022 543 16 82
fax 022 543 16 01