-
Tytuł:
Biuro Zarządu w spółce kapitałowej
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 1 680 PLN Teraz: 1 680 PLN
- Termin: 2009-04-27 - 2009-04-28
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Eurofinance
Biuro Zarządu - stanowiące swoiste „centrum dowodzenia” firmy - odpowiedzialne jest za jej sprawne funkcjonowanie, relacje z otoczeniem oraz zapewnienie skutecznej współpracy pomiędzy poszczególnymi organami spółek.
CEL
Podczas seminarium przedstawione zostaną praktyczne aspekty funkcjonowania biura zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem:
- roli, zadań i uprawnień osób odpowiedzialnych za jego skuteczne prowadzenie
- formalno-prawnych wymogów i ograniczeń w zakresie funkcjonowania organów spółki
- procedury obiegu dokumentów w spółce i sposobów eliminowania błędów formalno-prawnych w dokumentacji
- zasad postępowania i działania biura w sytuacjach kryzysowych
WSKAŻEMY:
- jak skutecznie zarządzać i organizować pracę w biurze?
- jak powinny wyglądać prawidłowe relacje pomiędzy Zarządem a innymi organami spółki i inwestorami?
- jak chronić dokumenty i informacje niejawne?
- jaki wpływ na sprawne funkcjonowanie Biura Zarządu ma komunikacja wewnątrz firmy?
- jak kreować pozytywny wizerunek firmy i budować dobre relacje z mediami?
- jak można zastosować nowoczesną komunikację elektroniczną w pracy Biura Zarządu?
PRZEDSTAWIMY M.IN.:
- zmiany prawa spółek istotne dla Biura Zarządu
- regulacje wewnętrzne spółek - regulaminy i uchwały
- przykładowe protokoły z posiedzeń organów spółek
- procedury i standardy związane z prawidłowym przeprowadzeniem
- posiedzeń RN i WZ
Wykłady wzbogacone zostaną o liczne przykłady praktyczne, kazusy oraz studia przypadków z zakresu organizacji i koordynacji działań w spółkach kapitałowych.
WYKŁADOWCY
MONIKA KACPRZYK – WOJDYGA – Radca prawny, ukończyła studia prawnicze na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracownik Ministerstwa Skarbu Państwa. Odbyła szereg szkoleń z zakresu prawa Unii Europejskiej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Praktykę zdobyła w kancelariach prawnych oraz instytucjach finansowych. Wieloletni wykładowca kursów dla kandydatów na członków rad nadzorczych, członek komisji egzaminów państwowych organizowanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa.
EWA MALESZYK – Autorka pojęcia „ład dokumentacyjny”. Kierownik Zespołu w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych. Wykładowca na Podyplomowym Studium Akademii Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek w Szkole Głównej Handlowej oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Specjalizuje się w prawie spółek, m. in. w problematyce dokumentacyjnej oraz w prawie ubezpieczeniowym. Współpracowała przy projekcie na rzecz Banku Światowego „ROSC – Country Assessment Study for Poland”.
PIOTR RUTA – Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, marketingu, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zakresu wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Konsultant narzędzi psychometrycznych.
DR EWA SKIBIŃSKA – Ekspert z polskiego i europejskiego prawa gospodarczego, w tym prawa spółek; adiunkt w Katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego Wydziału Prawa i Administracji UKSW; współpracownik kancelarii prawniczych; autorka publikacji książkowych m.in. Kodeks spółek handlowych, Kodeks System, Edycja trzecia (2006) i współautorka Komentarza do Transgranicznego łączenia się spółek kapitałowych (2008) oraz licznych artykułów w czasopismach takich jak np. Monitor Prawniczy.
Program
1. ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z „ZEWNĘTRZNYM” OBIEGIEM DOKUMENTÓW
- znaczenie dokumentu z uwagi na treść - problematyka czynności prawnych (np.: umów)
- forma czynności prawnej
- decydująca o ważności czynności
- dla celów dowodowych - skutki procesowe niezachowania tej formy, zastosowanie w stosunkach profesjonalnych
- dla wywołania szczególnych skutków prawnych
- dopuszczalność umownego zastrzeżenia dokonywania czynności w określonej formie i jego skutki prawne
- forma czynności następczych - wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia od umowy
- aneksowanie
- ustalanie treści dokumentu - treść główna, załączniki, uzupełnienia
- wykładnia treści dokumentu
- szczególne wymogi dotyczące treści dokumentów wynikające z Kodeksu Spółek Handlowych
2. OBIEG WEWNĘTRZNY DOKUMENTÓW
- relacja pomiędzy organami w spółce kapitałowej, podział kompetencji i dostępności dokumentów
- relacja pomiędzy wspólnikami w spółkach osobowych - dostęp wspólnika do dokumentów
- kształtowanie treści dokumentu wychodzącego „na zewnątrz”
3. OCHRONA TAJEMNICY PRZEDSIĘBIORSTWA I INFORMACJI NIEJAWNYCH
- ustawowa - Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- umowna - problem klauzul zastrzegający na dokumentach
- dostęp do informacji niejawnych - zasady ogólne i wyjątki od tych zasad
- obieg dokumentów i materiałów niejawnych - jak zapewnić ich bezpieczeństwo?
- podstawowe zasady wytwarzania, przetwarzania i przekazywania informacji niejawnych
- zasady przyjmowania, udostępniania oraz przesyłania dokumentów i materiałów niejawnych
4. DZIAŁANIA BIURA ZARZĄDU W SYTUACJI KRYZYSOWEJ – CZYLI JAK POSTĘPOWAĆ „GDY MLEKO SIĘ JUŻ ROZLAŁO”?
- skąd bierze się kryzys - czy może dotknąć każdą firmę?
- „jaskółki kryzysu” - jak zapobiegać a nie leczyć?
- „gaszenie pożaru” - działania w sytuacji kryzysowej
- wnioski na przyszłość - pozytywne efekty doświadczeń zdobytych podczas sytuacji kryzysowych
5. ZARZĄDZANIE BIUREM I KOORDYNACJA PROCESÓW – ZAKRES ZADAŃ I KOMPETENCJI SZEFA BIURA ZARZĄDU
- Model Zarządzania Sytuacyjnego wg K. Blancharda i P. Herseya
- proces rozwoju pracownika a działania menedżera
- współpraca w ramach zespołu - co wpływa na jej skuteczność?
- tworzenie standardów pracy biura
- zarządzanie procesami w pracy biurowej
- zdefiniowanie procesów; punkty krytyczne; koordynacja
6. JAK USPRAWNIĆ PROCESY KOMUNIKACYJNE W BIURZE I FIRMIE?
- komunikacja wewnętrzna jako element kultury organizacyjnej - rola i zasady
- identyfikacja kultury organizacyjnej w Organizacji
- diagnoza potrzeb komunikacyjnych
- sieci obiegu informacji a ścieżki wewnętrznej komunikacji formalnej i nieformalnej pomiędzy organami spółki
- wytyczanie ścieżek komunikacji wewnętrznej w modelu ex post facto
- kaskadowy model komunikacji wewnętrznej
- rola Biura Zarządu w obiegu informacji - kluczowe oczekiwania
- błędy komunikacji wewnętrznej
7. BIURO ZARZĄDU JAKO OŚRODEK KSZTAŁTOWANIA WIZERUNKU FIRMY
- wizerunek firmy jako źródło wiedzy o spółce - jak PR może wesprzeć biznes?
- funkcje, znaczenie i metody pozytywnego oddziaływania
- pozytywny oraz negatywny wizerunek
- od czego zacząć tworzenie wizerunku, jak kontynuować rozpoczęty proces?
- budowanie nowego standardu w zakresie wizerunku
- modyfikacja dotychczasowego wizerunku
- wartość wizerunku w otoczeniu zewnętrznym: na ile liczy się w decyzji klientów, inwestorów, ocenie wspólników i instytucji?
8. ETYKIETA BIZNESOWA – SAVOIR VIVRE W PRACY SZEFA BIURA ZARZĄDU
- uzasadnienie dla wykorzystania zewnętrznego konsultanta
- rola konsultanta w procesie restrukturyzacji
- zakres współpracy
- ograniczenia działań konsultanta zewnętrznego w procesie restrukturyzacji
9. SPRAWNIE DZIAŁAJĄCE BIURO ZARZĄDU „OKIEM PRAWNIKA”
Case study: „Ile mogą kosztować zaniechania w prawidłowym prowadzeniu dokumentacji”
- sankcje prywatnoprawne
- sankcje prawnopodatkowe
- sankcje „upadłościowe”
- sankcje karne
- sankcje organizacyjne
- Kodeks Spółek Handlowych i inne podstawowe źródła prawa spółek handlowych
- oczekiwane zmiany prawa spółek istotne dla Biura Zarządu, w tym m.in.:
- nowelizacje KSH
- nadzór nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa
- „dyrektywa internetowa z dnia 11.07.2007 r.”
10. PRAKTYCZNE ASPEKTY DZIAŁANIA SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ I BIURA JEJ ZARZĄDU
- umowa spółki z o.o., statut spółki akcyjnej. Umowa wspólników/ akcjonariuszy i jej znaczenie w prawie polskim
- regulacje wewnętrzne spółek - regulaminy
- regulamin Zarządu
- regulamin Rady Nadzorczej
- regulamin Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia
- regulamin organizacyjny i inne regulaminy, procedury oraz instrukcje
- uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej w tym uchwały w trybach „mobilnych”
Case study: Czy zmiana regulaminu organizacyjnego spółki może prowadzić do automatycznego wygaśnięcia mandatu członka rady nadzorczej?
11. WZAJEMNE RELACJE ORGANÓW SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ
- zasady powoływania Członków Zarządu/Rady Nadzorczej
- wygaśnięcie mandatów Członków Zarządu/Rady Nadzorczej
- relacje; Zarząd-Rada Nadzorcza / komisja rewizyjna-zgromadzenie wspólników / Walne Zgromadzenie (model „menedżerski” vs. model „właścicielski” zarządzania spółką kapitałową)
- praktyczne aspekty współpracy organów spółek; wydawanie wiążących poleceń, udzielenie i cofnięcie absolutorium, zaskarżanie uchwał Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia
12. PROWADZENIE SPRAW SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ I JEJ REPREZENTACJA
- podstawowe zasady i sytuacje szczególne
- prokura i pełnomocnictwo w praktyce spółek kapitałowych (zasady ogólne oraz case studies)
- umowy z Członkami Zarządu/Rady Nadzorczej; umowa o pracę, kontrakt menedżerski, „powołanie” - aspekty cywilnoprawne i podatkowe
13. BIURO ZARZĄDU A ZMIANY CZŁONKÓW ZARZĄDU
- nowy Zarząd w spółce
- dokumenty powołania (uchwały WZ, RN, inny dokument)
- dokumenty do sądu rejestrowego - wpis do rejestru
- potwierdzenia wpisu do rejestru, reprezentacja spółki przed wpisem
- skutek wewnętrzny zmiany członków organów
- rozpoczęcie pełnienia obowiązków
- powołanie jako samoistny stosunek prawno – handlowy
14. ROLA BIURA ZARZĄDU W ORGANIZACJI I PRZEBIEGU POSIEDZEŃ ORGANÓW WŁADZ SPÓŁKI
- inicjowanie zwołania i zwoływanie posiedzeń RN i WZ
- podstawy prawne, obligatoryjne i fakultatywne
- tryb, forma, tematyka
- obowiązki Biura Zarządu przygotowania dokumentacji posiedzeń RN i WZ
- wnioski Zarządu, uzasadnienia i inne dokumenty – inicjatywa „oddolna”
- sprawozdania Zarządu, informacje i inne dokumenty - inicjatywa „odgórna”
- zaplecze techniczne posiedzeń RN i WZ
- zaplecze informacyjne posiedzeń RN i WZ
- protokoły z posiedzeń Zarządu i RN
15. PROTOKOŁY Z POSIEDZEŃ – ZASADY SPORZĄDZANIA
- do czego służy i kiedy jest podpisywany?
- odpowiedzialność za podpisywanie i przechowywanie
- protokół z posiedzenia; Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia/Zgromadzenia Wspólników
Case study: Omówienie przykładów protokołów poszczególnych organów spółek
16. ZASTOSOWANIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH PRAC BIURA ZARZĄDU
- zastosowania komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki
- uwarunkowania prawne
- komunikacja elektroniczna w dyrektywie 2007/36/WE
- korespondencyjne głosowanie na WZA - z dniem 3 sierpnia 2009 r.
- korzyści wykorzystania komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki
- przyszłość komunikacji elektronicznej w pracy organów spółki
Koszty
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1680.00 zł brutto.
- za zgłoszenie do dnia 2009-04-06 otrzymuje się 10.0% rabatu
- za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe. Zgłoszenie może być anulowane najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia.
Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48-prefiks-22 83 01 310
fax: +48-prefiks-22 83 00 090