eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaBiuro Zarządu w Praktyce

W programie m.in :

  • pułapki i zagrożenia wynikające z odpowiedzialności BZ – najnowsze orzecznictwo
  • jak przetrwać zmianę i nawiązać dobrą relację z nowym Zarządem
  • skuteczna legislacja – jak właściwie przygotować i wdrożyć akty prawne
  • jak usprawnić komunikację i utrzymać dobry wizerunek firmy – ćwiczenia

Dlaczego warto wziąść udział:

  • omówimy sankcje prawne, wynikające z nieprawidłowego prowadzenia dokumentacji
  • pokażemy, jak usprawnić pracę organów spółki dzięki dobrze napisanej umowie
  • przećwiczymy, jak zorganizować w firmie skuteczny proces legislacyjny, obejmujący akty prawne, umowy, informacje dla Zarządu lub Rady Nadzorczej
  • pokażemy kluczowe zasady funkcjonowania Biura Zarządu, jako dobrego pośrednika między Zarządem a Radą Nadzorczą
  • podpowiemy, jak przekazywać "złe" informacje
  • w praktyczny sposób przygotujemy uczestników warsztatu do pracy z nowym Zarządem

Kto powinien wziąść udział:
Wszyscy zaangażowani w pracę Biura Zarządu, a szczególnie:

  • Dyrektorzy, Kierownicy Biura Zarządu
  • DMenedżerowie i Członkowie Zarządu, mający w swoich obowiązkach kierowanie BZ
  • Członkowie Rad Nadzorczych
  • Prawnicy, Dyrektorzy biura prawnego
  • Asystenci Biura Zarządu
  • Office Managerowie współpracujący z BZ

Program szkolenia:

2.10.2008, CZWARTEK

JAK UNIKNĄĆ SANKCJI PRAWNYCH I ZABEZPIECZYĆ SIĘ PRZED ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie

9.30-11.00 BIURO ZARZĄDU A BIURO RADY NADZORCZEJ CZY BIURO ORGANÓW SPÓŁKI – ZALEŻNOŚCI

  • case study: informacje, które mogą być przekazywane „na zewnątrz” (np. związkom zawodowym)
  • sankcje prawne w przypadku uchybień w podejmowaniu uchwał, zwoływaniu Zarządu, Rady Nadzorczej, Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia
  • case study: możliwości podważenia ważności uchwał – skutki
  • case study: uchwała „negatywna”, dotycząca absolutorium, podziału zysku „po czasie”, głosowania grupami
  • orzecznictwo Sądu Najwyższego

11.00-11.15 Przerwa na kawę

11.15-12.15 ROZWIĄZANIA PRAWNYCH PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z PEŁNOMOCNICTWEM I PROKURĄ

  • case study: próba wrogiego przejęcia spółki
  • casusy i prawne aspekty powoływania i odwoływania członków Zarządu
  • case study: rola oświadczenia związanego z pełnioną funkcją, wygaśnięcie mandatu
  • case study: wybór członków Rady Nadzorczej w drodze głosowania grupami
  • orzecznictwo SN

12.15-13.15 Lunch

13.15-14.45 SANKCJE PRAWNE W PRZYPADKU NIEPRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA DOKUMENTACJI SPÓŁKI

  • przykłady istotnych postanowień umów/statutów spółki
  • case study: jak „dobrze napisana” umowa/statut spółki usprawnia pracę organów i wspólników/akcjonariuszy spółki
  • przykłady błędów w prawie pierwszeństwa nabycia udziałów/akcji
  • orzecznictwo SN

14.45-15.00 Przerwa na kawę

15.00-16.00 OBOWIĄZKI BIURA ZARZĄDU ZWIĄZANE ZE SKŁADEM RADY NADZORCZEJ I ZARZĄDU

  • case study: oświadczenie związane z pełnioną funkcją, wygaśnięcie mandatu
  • case study: zakaz konkurencji Członków Zarządu i Rady Nadzorczej
  • odpowiedzialność przed wspólnikami/akcjonariuszami i „konieczność” reprezentowania ich interesów
  • case study: „legalne” działania na szkodę spółki

16.00-16.30 JAK PROWADZIĆ SPRAWY SPÓŁKI I REPREZENTOWAĆ JĄ W NAJBARDZIEJ BEZPIECZNY SPOSÓB – PODSUMOWANIE

16.30 Zakończenie

3.10.2008, PIĄTEK

JAK USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ I ORGANIZACJĘ BIURA ZARZĄDU

9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie

9.30-10.30 BIURO ZARZĄDU JAKO CENTRUM DOWODZENIA – KWESTIE SPORNE

  • Biuro Zarządu a ład korporacyjny – kluczowe zagadnienia
  • ćwiczenie: gdzie szukać ładu korporacyjnego w swojej firmie
  • członek Rady Nadzorczej – petent, klient czy szef
  • jak usprawnić komunikację między Radą Nadzorczą a Zarządem

10.30-10.45 Przerwa na kawę

10.45-12.15 SKUTECZNA LEGISLACJA – REALNE OGRANICZENIE RYZYKA

  • akt prawny w firmie – praktyczne zasady tworzenia – przykłady
  • case study: opracowanie procesu przygotowania, opiniowania oraz wprowadzenia w życie nowej regulacji
  • skuteczna legislacja jako narzędzie komunikacji wewnętrznej

12.15-13.15 Lunch

13.15-14.15 KOGO, KIEDY, O CZYM I JAK INFORMOWAĆ W FIRMIE

  • komunikacja wewnętrzna – jak nią zarządzać
  • ćwiczenie: jak przekazywać „złe” informacje
  • chaos komunikacyjny – konsekwencje i zagrożenia
  • odpowiedzialność Biura Zarządu za procesy komunikacyjne w firmie

14.15-14.30 Przerwa na kawę

14.30-15.30 JAK ZBUDOWAĆ I UTRZYMAĆ WIZERUNEK FIRMY

  • kto, co i jak może wpływać na wizerunek firmy
  • media – wróg czy sprzymierzeniec w procesie zmian – praktyczne zasady współpracy z mediami
  • sytuacje kryzysowe – zasady komunikacji zewnętrznej
  • ćwiczenie: atak mediów – jak go odeprzeć

15.30-16.30 ZMIANA ZARZĄDU – JAK PRZETRWAĆ I NAWIĄZAĆ DOBRĄ RELACJĘ Z NOWYM ZARZĄDEM

  • zmiana – szansa czy zagrożenie dla firmy, Zarządu, Biura Zarządu
  • Biuro Zarządu – tworzenie atmosfery spokoju i poczucia stabilności w firmie
  • nowy Zarząd nowa firma – case study
  • ćwiczenie: jak przygotować się do zmiany Zarządu – szczegółowy harmonogram działania
  • „recepta” na nowy Zarząd
  • dodatni wynik rachunku zysków i strat po zmianie Zarządu

16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 29 sierpnia 2008 r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 29 sierpnia 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00