-
Tytuł:
Biuro Zarządu w Praktyce
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-10-02 - 2008-10-03
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- pułapki i zagrożenia wynikające z odpowiedzialności BZ – najnowsze orzecznictwo
- jak przetrwać zmianę i nawiązać dobrą relację z nowym Zarządem
- skuteczna legislacja – jak właściwie przygotować i wdrożyć akty prawne
- jak usprawnić komunikację i utrzymać dobry wizerunek firmy – ćwiczenia
Dlaczego warto wziąść udział:
- omówimy sankcje prawne, wynikające z nieprawidłowego prowadzenia dokumentacji
- pokażemy, jak usprawnić pracę organów spółki dzięki dobrze napisanej umowie
- przećwiczymy, jak zorganizować w firmie skuteczny proces legislacyjny, obejmujący akty prawne, umowy, informacje dla Zarządu lub Rady Nadzorczej
- pokażemy kluczowe zasady funkcjonowania Biura Zarządu, jako dobrego pośrednika między Zarządem a Radą Nadzorczą
- podpowiemy, jak przekazywać "złe" informacje
- w praktyczny sposób przygotujemy uczestników warsztatu do pracy z nowym Zarządem
Kto powinien wziąść udział:
Wszyscy zaangażowani w pracę Biura Zarządu, a szczególnie:
- Dyrektorzy, Kierownicy Biura Zarządu
- DMenedżerowie i Członkowie Zarządu, mający w swoich obowiązkach kierowanie BZ
- Członkowie Rad Nadzorczych
- Prawnicy, Dyrektorzy biura prawnego
- Asystenci Biura Zarządu
- Office Managerowie współpracujący z BZ
Program szkolenia:
2.10.2008, CZWARTEK
JAK UNIKNĄĆ SANKCJI PRAWNYCH I ZABEZPIECZYĆ SIĘ PRZED ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-11.00 BIURO ZARZĄDU A BIURO RADY NADZORCZEJ CZY BIURO ORGANÓW SPÓŁKI – ZALEŻNOŚCI
- case study: informacje, które mogą być przekazywane „na zewnątrz” (np. związkom zawodowym)
- sankcje prawne w przypadku uchybień w podejmowaniu uchwał, zwoływaniu Zarządu, Rady Nadzorczej, Zgromadzenia Wspólników/Walnego Zgromadzenia
- case study: możliwości podważenia ważności uchwał – skutki
- case study: uchwała „negatywna”, dotycząca absolutorium, podziału zysku „po czasie”, głosowania grupami
- orzecznictwo Sądu Najwyższego
11.00-11.15 Przerwa na kawę
11.15-12.15 ROZWIĄZANIA PRAWNYCH PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z PEŁNOMOCNICTWEM I PROKURĄ
- case study: próba wrogiego przejęcia spółki
- casusy i prawne aspekty powoływania i odwoływania członków Zarządu
- case study: rola oświadczenia związanego z pełnioną funkcją, wygaśnięcie mandatu
- case study: wybór członków Rady Nadzorczej w drodze głosowania grupami
- orzecznictwo SN
12.15-13.15 Lunch
13.15-14.45 SANKCJE PRAWNE W PRZYPADKU NIEPRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA DOKUMENTACJI SPÓŁKI
- przykłady istotnych postanowień umów/statutów spółki
- case study: jak „dobrze napisana” umowa/statut spółki usprawnia pracę organów i wspólników/akcjonariuszy spółki
- przykłady błędów w prawie pierwszeństwa nabycia udziałów/akcji
- orzecznictwo SN
14.45-15.00 Przerwa na kawę
15.00-16.00 OBOWIĄZKI BIURA ZARZĄDU ZWIĄZANE ZE SKŁADEM RADY NADZORCZEJ I ZARZĄDU
- case study: oświadczenie związane z pełnioną funkcją, wygaśnięcie mandatu
- case study: zakaz konkurencji Członków Zarządu i Rady Nadzorczej
- odpowiedzialność przed wspólnikami/akcjonariuszami i „konieczność” reprezentowania ich interesów
- case study: „legalne” działania na szkodę spółki
16.00-16.30 JAK PROWADZIĆ SPRAWY SPÓŁKI I REPREZENTOWAĆ JĄ W NAJBARDZIEJ BEZPIECZNY SPOSÓB – PODSUMOWANIE
16.30 Zakończenie
3.10.2008, PIĄTEK
JAK USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ I ORGANIZACJĘ BIURA ZARZĄDU
9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-10.30 BIURO ZARZĄDU JAKO CENTRUM DOWODZENIA – KWESTIE SPORNE
- Biuro Zarządu a ład korporacyjny – kluczowe zagadnienia
- ćwiczenie: gdzie szukać ładu korporacyjnego w swojej firmie
- członek Rady Nadzorczej – petent, klient czy szef
- jak usprawnić komunikację między Radą Nadzorczą a Zarządem
10.30-10.45 Przerwa na kawę
10.45-12.15 SKUTECZNA LEGISLACJA – REALNE OGRANICZENIE RYZYKA
- akt prawny w firmie – praktyczne zasady tworzenia – przykłady
- case study: opracowanie procesu przygotowania, opiniowania oraz wprowadzenia w życie nowej regulacji
- skuteczna legislacja jako narzędzie komunikacji wewnętrznej
12.15-13.15 Lunch
13.15-14.15 KOGO, KIEDY, O CZYM I JAK INFORMOWAĆ W FIRMIE
- komunikacja wewnętrzna – jak nią zarządzać
- ćwiczenie: jak przekazywać „złe” informacje
- chaos komunikacyjny – konsekwencje i zagrożenia
- odpowiedzialność Biura Zarządu za procesy komunikacyjne w firmie
14.15-14.30 Przerwa na kawę
14.30-15.30 JAK ZBUDOWAĆ I UTRZYMAĆ WIZERUNEK FIRMY
- kto, co i jak może wpływać na wizerunek firmy
- media – wróg czy sprzymierzeniec w procesie zmian – praktyczne zasady współpracy z mediami
- sytuacje kryzysowe – zasady komunikacji zewnętrznej
- ćwiczenie: atak mediów – jak go odeprzeć
15.30-16.30 ZMIANA ZARZĄDU – JAK PRZETRWAĆ I NAWIĄZAĆ DOBRĄ RELACJĘ Z NOWYM ZARZĄDEM
- zmiana – szansa czy zagrożenie dla firmy, Zarządu, Biura Zarządu
- Biuro Zarządu – tworzenie atmosfery spokoju i poczucia stabilności w firmie
- nowy Zarząd nowa firma – case study
- ćwiczenie: jak przygotować się do zmiany Zarządu – szczegółowy harmonogram działania
- „recepta” na nowy Zarząd
- dodatni wynik rachunku zysków i strat po zmianie Zarządu
16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 29 sierpnia 2008 r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 29 sierpnia 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00