-
Tytuł:
Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników
- Kategoria: HR
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-09-04 - 2008-09-05
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in:
- Najnowsze metody i narzędzia badania opinii pracowniczych – kiedy się sprawdzają
- Korzyści płynące z badania satysfakcji pracowników – jak przekonać i zaangażować do projektu Zarząd oraz samych pracowników
- Samodzielne prowadzenie badań czy zlecanie ich firmie zewnętrznej – plusy i minusy
- Efektywne wdrażanie programów rozwoju zaangażowania i poprawy satysfakcji z pracy
- Najczęściej pojawiające się trudności – jak skutecznie je omijać
Dlaczego warto wziąć udział:
- Poznasz szerokie możliwości zastosowania badań – kiedy warto w nie inwestować
- Nabędziesz umiejętności identyfikowania wartości i opinii pracowników oraz oceny ich zgodności ze strategią firmy
- Przygotujesz się do samodzielnej realizacji badania lub do realizacji projektu wspólnie z wyspecjalizowaną firmą zewnętrzną
- Dowiesz się, jak efektywnie analizować wyniki otrzymane na podstawie badań satysfakcji pracowników
- Będziesz mógł podzielić się własnymi doświadczeniami w obszarze badań satysfakcji pracowników oraz przekonasz się, jak robią to inni
Kto powinien wziąć udział:
- Dyrektorzy i Kierownicy Personalni
- HR Managerowie
- Kierownicy i Specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej
- Specjaliści ds. rozwoju
- Specjaliści ds. relacji pracowniczych
- Kierownicy ds. zmian
- wszyscy zainteresowani tematyką zastosowania, znaczenia i metodologii badań satysfakcji i zaangażowania pracowników
Program:
4.09.2008 CZWARTEK
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO BADAŃ SATYSFAKCJI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW
- Kaprys czy prawdziwa potrzeba – dlaczego powinno się przeprowadzać badania opinii pracowniczych
- Od pomysłu do efektu – kto i na jakim etapie powinien angażować się w projekt badań
- Język korzyści – jak przekonać Zarząd o słuszności prowadzenia badania
- Case study: Perspektywa długoterminowa – jakie korzyści mogą przynieść badania zaangażowania i satysfakcji pracowników
- Zaangażowanie pracowników a kultura organizacyjna – co możemy poprawić
- Oficjalne i nieoficjalne źródła informacji o satysfakcji z pracy – praktyczne przykłady
MODUŁ II
- PLANOWANIE BADAŃ – SAMODZIELNIE CZY Z PARTNEREM
- Wpływ czynników zewnętrznych na prowadzenie badań – jak wybrać najlepszy moment na ich realizację
- Czynny uczestnik czy bierny obserwator – rola i stopień zaangażowania Zarządu w prowadzenie badań
- Samodzielna realizacja badań – własne możliwości, konsekwencje decyzji, harmonogram prac
- Udane badania z udziałem firmy zewnętrznej – kluczowe czynniki
- Brain storming: Badania samodzielne czy z partnerem – plusy i minusy obranej strategii
- CASE STUDY: ROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIAŁU HR ORAZ ZARZĄDU W PROWADZENIU BADAŃ SATYSFAKCJI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW,
Dorota Cagiel, Carlsberg Polska
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III
CZYNNIK SUKCESU – WYBÓR METODOLOGII BADAŃ
- Metodologia badań satysfakcji i zaangażowania pracowników – co decyduje o sukcesie projektu badawczego
- Oczekiwania i możliwości organizacji – a cele realizowanych badań
- Praca projektowa w grupach: Droga do celu – wybór obszarów badawczych
- Jak skutecznie wybrać grupę – kryteria
- Jak skuteczne zebrać informacje do badań
- Ćwiczenia w grupach: Rozmowa z pracownikiem – skuteczne sposoby prowadzania wywiadów
MODUŁ IV
- KONSTRUOWANIE KWESTIONARIUSZA BADAWCZEGO – WARSZTAT
- Jak zbudować kwestionariusz w pełni dostosowany do specyfiki badanej organizacji
- Otwarte, zamknięte czy sugerujące – rola pytań w uzyskiwaniu pełnych i konkretnych odpowiedzi
- Potrzeba badawcza czy zbędna dociekliwość – za i przeciw stosowania metryczki
- Ostatnia szansa na korektę błędów i wprowadzenie zmian, czyli kiedy i jak testować kwestionariusz
17.00 Zakończenie
5.09.2008 PIĄTEK
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I
GODZINA ZERO, CZYLI PRZEPROWADZENIE BADANIA
- Jak badania satysfakcji pracowników mogą pomóc w skutecznej realizacji zadań działu HR
- Jak efektywna komunikacja wewnętrzna wzmacja tworzenie "klimatu" sprzyjającego badaniom
- Bezpieczeństwo i anonimowość – tworzenie optymalnych warunków do przeprowadzenia badań
- Praca projektowa w grupach: Projektowanie kampanii informacyjnych
- Case study: L jak logistyka, czyli jak podnieść stopień zwrotów ankiet
MODUŁ II
- INTERPRETACJA WYNIKÓW – JAK WYCIĄGAĆ WNIOSKI
- Praca z danymi – analiza materiałów źródłowych, wyciąganie wniosków, porównywanie danych
- Przede wszystkim ostrożność – pułapki interpretacji wyników
- Efektywna analiza statystyczna – jakościowy wkład w badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
- Benchmarki – jak skutecznie je wykorzystać
- CASE STUDY: WYZWANIA KOMUNIKACYJNE I ORGANIZACYJNE BADANIA ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W SKANSKA
Katarzyna Skorupka-Podziewska, Skanska Małgorzata Kubica, Skanska
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III
WYNIKI BADAŃ I CO DALEJ …
- Pełna szczerość czy dyplomacja– komunikowanie wyników badań Zarządowi i pracownikom
- Analiza sytuacji konfliktowych przy wykorzystaniu badań satysfakcji pracowników
- Action Plan – podejmowanie działań naprawczych, korygujących i wzmacniających
- Strategiczna współpraca z Zarządem – jak przekuć wyniki badań na długofalowy sukces firmy
- Monitorowanie efektów – jak sprawdzić wzrost zaangażowania i satysfakcji pracowników
- Analiza przypadków: Działania podejmowane po badaniach
MODUŁ IV
- BADANIE ZAANGAŻOWANIA I SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW – BILANS ZYSKÓW I STRAT
- Najczęściej popełniane błędy i trudności na przestrzeni trwania projektu badawczego
- Innym się udało – skuteczne sposoby radzenia sobie z problemami i naprawiania błędów
- Koszt czy inwestycja – szacowanie korzyści finansowych i niefinansowych z przeprowadzonych działań
- Employer Branding a realizacja badań zaangażowania i satysfakcji pracowników
- Brain storming: Nasz pracownik – zadowolony pracownik. Jak komunikować sukces działań i poziom zadowolenia pracowników
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 8 sierpnia 2008r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 8 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Iwona Kubica - Project Manager
tel. (12) 350 54 15