eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników

W programie m.in:

  • Najnowsze metody i narzędzia badania opinii pracowniczych – kiedy się sprawdzają
  • Korzyści płynące z badania satysfakcji pracowników – jak przekonać i zaangażować do projektu Zarząd oraz samych pracowników
  • Samodzielne prowadzenie badań czy zlecanie ich firmie zewnętrznej – plusy i minusy
  • Efektywne wdrażanie programów rozwoju zaangażowania i poprawy satysfakcji z pracy
  • Najczęściej pojawiające się trudności – jak skutecznie je omijać

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Poznasz szerokie możliwości zastosowania badań – kiedy warto w nie inwestować
  • Nabędziesz umiejętności identyfikowania wartości i opinii pracowników oraz oceny ich zgodności ze strategią firmy
  • Przygotujesz się do samodzielnej realizacji badania lub do realizacji projektu wspólnie z wyspecjalizowaną firmą zewnętrzną
  • Dowiesz się, jak efektywnie analizować wyniki otrzymane na podstawie badań satysfakcji pracowników
  • Będziesz mógł podzielić się własnymi doświadczeniami w obszarze badań satysfakcji pracowników oraz przekonasz się, jak robią to inni

Kto powinien wziąć udział:

  • Dyrektorzy i Kierownicy Personalni
  • HR Managerowie
  • Kierownicy i Specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej
  • Specjaliści ds. rozwoju
  • Specjaliści ds. relacji pracowniczych
  • Kierownicy ds. zmian
  • wszyscy zainteresowani tematyką zastosowania, znaczenia i metodologii badań satysfakcji i zaangażowania pracowników

Program:

4.09.2008 CZWARTEK

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I

STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO BADAŃ SATYSFAKCJI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Kaprys czy prawdziwa potrzeba – dlaczego powinno się przeprowadzać badania opinii pracowniczych
  • Od pomysłu do efektu – kto i na jakim etapie powinien angażować się w projekt badań
  • Język korzyści – jak przekonać Zarząd o słuszności prowadzenia badania
  • Case study: Perspektywa długoterminowa – jakie korzyści mogą przynieść badania zaangażowania i satysfakcji pracowników
  • Zaangażowanie pracowników a kultura organizacyjna – co możemy poprawić
  • Oficjalne i nieoficjalne źródła informacji o satysfakcji z pracy – praktyczne przykłady

MODUŁ II

  • PLANOWANIE BADAŃ – SAMODZIELNIE CZY Z PARTNEREM
  • Wpływ czynników zewnętrznych na prowadzenie badań – jak wybrać najlepszy moment na ich realizację
  • Czynny uczestnik czy bierny obserwator – rola i stopień zaangażowania Zarządu w prowadzenie badań
  • Samodzielna realizacja badań – własne możliwości, konsekwencje decyzji, harmonogram prac
  • Udane badania z udziałem firmy zewnętrznej – kluczowe czynniki
  • Brain storming: Badania samodzielne czy z partnerem – plusy i minusy obranej strategii
  • CASE STUDY: ROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIAŁU HR ORAZ ZARZĄDU W PROWADZENIU BADAŃ SATYSFAKCJI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW,

Dorota Cagiel, Carlsberg Polska

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III

CZYNNIK SUKCESU – WYBÓR METODOLOGII BADAŃ

  • Metodologia badań satysfakcji i zaangażowania pracowników – co decyduje o sukcesie projektu badawczego
  • Oczekiwania i możliwości organizacji – a cele realizowanych badań
  • Praca projektowa w grupach: Droga do celu – wybór obszarów badawczych
  • Jak skutecznie wybrać grupę – kryteria
  • Jak skuteczne zebrać informacje do badań
  • Ćwiczenia w grupach: Rozmowa z pracownikiem – skuteczne sposoby prowadzania wywiadów

MODUŁ IV

  • KONSTRUOWANIE KWESTIONARIUSZA BADAWCZEGO – WARSZTAT
  • Jak zbudować kwestionariusz w pełni dostosowany do specyfiki badanej organizacji
  • Otwarte, zamknięte czy sugerujące – rola pytań w uzyskiwaniu pełnych i konkretnych odpowiedzi
  • Potrzeba badawcza czy zbędna dociekliwość – za i przeciw stosowania metryczki
  • Ostatnia szansa na korektę błędów i wprowadzenie zmian, czyli kiedy i jak testować kwestionariusz

17.00 Zakończenie

5.09.2008 PIĄTEK

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I

GODZINA ZERO, CZYLI PRZEPROWADZENIE BADANIA

  • Jak badania satysfakcji pracowników mogą pomóc w skutecznej realizacji zadań działu HR
  • Jak efektywna komunikacja wewnętrzna wzmacja tworzenie "klimatu" sprzyjającego badaniom
  • Bezpieczeństwo i anonimowość – tworzenie optymalnych warunków do przeprowadzenia badań
  • Praca projektowa w grupach: Projektowanie kampanii informacyjnych
  • Case study: L jak logistyka, czyli jak podnieść stopień zwrotów ankiet

MODUŁ II

  • INTERPRETACJA WYNIKÓW – JAK WYCIĄGAĆ WNIOSKI
  • Praca z danymi – analiza materiałów źródłowych, wyciąganie wniosków, porównywanie danych
  • Przede wszystkim ostrożność – pułapki interpretacji wyników
  • Efektywna analiza statystyczna – jakościowy wkład w badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
  • Benchmarki – jak skutecznie je wykorzystać
  • CASE STUDY: WYZWANIA KOMUNIKACYJNE I ORGANIZACYJNE BADANIA ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W SKANSKA

Katarzyna Skorupka-Podziewska, Skanska Małgorzata Kubica, Skanska

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III

WYNIKI BADAŃ I CO DALEJ …

  • Pełna szczerość czy dyplomacja– komunikowanie wyników badań Zarządowi i pracownikom
  • Analiza sytuacji konfliktowych przy wykorzystaniu badań satysfakcji pracowników
  • Action Plan – podejmowanie działań naprawczych, korygujących i wzmacniających
  • Strategiczna współpraca z Zarządem – jak przekuć wyniki badań na długofalowy sukces firmy
  • Monitorowanie efektów – jak sprawdzić wzrost zaangażowania i satysfakcji pracowników
  • Analiza przypadków: Działania podejmowane po badaniach

MODUŁ IV

  • BADANIE ZAANGAŻOWANIA I SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW – BILANS ZYSKÓW I STRAT
  • Najczęściej popełniane błędy i trudności na przestrzeni trwania projektu badawczego
  • Innym się udało – skuteczne sposoby radzenia sobie z problemami i naprawiania błędów
  • Koszt czy inwestycja – szacowanie korzyści finansowych i niefinansowych z przeprowadzonych działań
  • Employer Branding a realizacja badań zaangażowania i satysfakcji pracowników
  • Brain storming: Nasz pracownik – zadowolony pracownik. Jak komunikować sukces działań i poziom zadowolenia pracowników

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 8 sierpnia 2008r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 8 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Iwona Kubica - Project Manager
tel. (12) 350 54 15