eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaAspekty podatkowe wydatków marketingowych - działania marketingowe w ujęciu prawa podatkowego
  • Tytuł:

    Aspekty podatkowe wydatków marketingowych - działania marketingowe w ujęciu prawa podatkowego

  • Kategoria: Prawo
  • Cena: 590 PLN Teraz: 550 PLN
  • Termin: 2010-04-29 - 2010-04-29
  • Miejsce: / pomorskie
  • Organizator: BDO Solutions sp z o.o.

Cel szkolenia

Przedstawienie ryzyka podatkowego podejmowanych działań marketingowych - synchronizacja pracy działu marketingu i działu finansowego - przedstawienie ekonomicznych korzyści wynikających z optymalizacji podatkowej podejmowanych działań na gruncie marketingu (zastępowania jednych działań innymi, przedstawienie skutków podatkowych).

Szkolenie adresowane jest do: pracowników działów finansowych, Głównych Księgowych, Dyr. Sprzedaży, Kierowników Reklamy, Specjalistów ds reklamy, CM.

Metodyka zajęć:

  • Wykład z przedstawieniem praktycznego zastosowania przepisów podatkowych oraz zastosowania najnowszego orzecznictwa sądownictwa administracyjnego oraz wyroków TS WE,
  • Komentarz istotnych interpretacji organów podatkowych,
  • Studium przypadków najczęściej występujących w praktyce marketingowej,
  • Przedstawienie metod optymalizacji obciążeń podatkowych oraz sposobu unikania negatywnych konsekwencji związanych z technicznymi aspektami omawianego zagadnienia (obieg informacji),
  • Panel dyskusyjny.

Program

Reprezentacja a reklama - (metodyka: wykład, przedstawienie interpretacji organów skarbowych, przedstawienie orzeczeń sądów, przedstawienie ryzyka podatkowego i metody optymalizacji/wyboru odpowiednich rozwiązań, przykłady z pytaniami, praktyczne zastosowanie przepisów, ćwiczenia polegające na podatkowym rozpoznaniu określonych działań marketingowych):

1. Definicja reprezentacji i reklamy:

  • elementy odróżniające reklamę od reprezentacji i innych wydatków stanowiących lub niestanowiących koszty podatkowe,

2. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w świetle uregulowań podatku VAT:

  • zasady rozliczania i dokumentowania, ustalenie podstawy opodatkowania po 1 grudnia 2008 r.
  • wydatki na reprezentację i reklamę niepodlegające VAT,
  • przekazanie a zużycie towarów na cele reprezentacji i reklamy,
  • prezenty o małej wartości, próbki, materiały reklamowe i informacyjne,
  • import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowych, zasady rozliczenia towarów nabytych i przekazywanych nieodpłatnie,
  • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy,
  • refakturowanie zakupionych usług,
  • import usług reklamowych, usługi reklamowe nie podlegające VAT,
  • zasady potrącania podatku naliczonego, w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

3. Wydatki na reprezentację i reklamę w świetle ustawy o podatku dochodowym (CIT):

  • zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów - zmiany od 1 stycznia 2007 r,
  • klasyfikacja wydatków jako wydatki na reklamę lub reprezentację,
  • zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację (przed zmianami), w tym: upominki i poczęstunki dla kontrahentów, posiłki w trakcie konferencji i szkoleń, organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych itd,
  • zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę w 2010 r,
  • podatek VAT należny i naliczony a koszty uzyskania przychodów - zasady zaliczania,
  • organizacja szkoleń o charakterze reklamowym i instrukcyjnym,
  • reklama a marketing/oferta sprzedaży/informacja handlowa - skutki podatkowe,
  • tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. - zasady rozliczeń podatkowych,
  • zasady zaliczania wydatków związanych z reklamą do kosztów uzyskania przychodów danego roku podatkowego - potrącalność kosztów w czasie

Premie pieniężne w 2010 r. - (metodyka: wykład, przedstawienie interpretacji organów skarbowych na przestrzeni ostatnich lat, przedstawienie orzeczeń sądów, przedstawienie ryzyka podatkowego po zmianach przepisów od 1.01.2008 r., metody optymalizacji /jakie postanowienia muszą znaleźć się w umowie - jak powinny być tworzone regulaminy/, przykłady z pytaniami):

1. Stanowisko Ministerstwa Finansów / organów skarbowych

2. Stanowisko sądów krajowych WSA/NSA oraz Trybunału Sprawiedliwości WE w Luksemburgu (ETS)

4. Metody optymalizacji

Sponsoring - (metodyka: wykład, przedstawienie interpretacji organów skarbowych, dokumentowanie sponsoringu, rozliczanie podatkowe sponsoringu, przedstawienie ryzyka podatkowego związanego z nieprawidłowym rozpoznaniem określonego działania marketingowego, ćwiczenia /kwalifikacja działań marketingowych/):

1. Rozliczenie sponsoringu na gruncie ustawy VAT.

2. Opodatkowanie podatkiem dochodowym stron umowy sponsoringu:

  • zasady dokumentowania i zaliczania wydatków sponsora do kosztów uzyskania przychodów,
  • udział w targach i imprezach reklamowych,
  • organizacja konkursów i turniejów - skutki podatkowe.

Sprzedaż promocyjna - (metodyka: wykład, przedstawienie przykładów błędnej podatkowo kwalifikacji niektórych działań marketingowych i ryzyka podatkowego z tym związanego, rozpoznanie podatkowe /ćwiczenia polegające na umiejętnej eliminacji niektórych elementów składowych działania marketingowego dla jego prawidłowej klasyfikacji/, przedstawienie podatkowo korzystnych działań marketingowych po 1.01.2007 r. - sposoby dokumentowania):

1. Zasady rozliczania różnych forma sprzedaży promocyjnej na gruncie VAT:

  • warunki uznania sprzedaży za sprzedaż premiową i przedstawienie różnic w opodatkowaniu sprzedaży premiowej (sensu stricto) i innej sprzedaży promocyjnej
  • możliwość potrącania podatku naliczonego,
  • przypadki niewystępowania VAT należnego,
  • rabaty.

2. Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych:

  • upominki premiowe, nagrody w konkursach i losowaniach - zaliczanie wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
  • opodatkowanie zwycięzców konkursów i promocji organizowanych sprzedaży premiowej - obowiązki płatników - opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

3. Skutki na gruncie ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych.


Koszt szkolenia:
590 zł - za jedną osobę
550 zł /os - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z jednej firmy

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch, certyfikat BDO.

Szczegółowe informacje:
Anita Dydak
Telefon: (022) 543 17 45
Fax: (022) 543 17 87


Paćkowska Marzena
Telefon: (022) 543 17 45
Fax: (022) 543 17 87