eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaAnaliza danych a optymalizacja procesów zakupowych

Zapraszam serdecznie do udziału w praktycznych warsztatach opartych na case study "Analiza danych a optymalizacja procesów zakupowych", które odbędą się 12-13 maja w Warszawie.


Oto 6 powodów, dla których nie może zabraknąć Cię na tym spotkaniu:

  • Dowiesz się, jak gromadzić i wykorzystać potencjał danych do optymalizacji procesów zakupowych
  • Pokażemy, za pomocą jakich narzędzi budować skuteczne strategie zakupowe
  • Przeanalizujemy, jak usprawniać zarządzanie dostawcami oraz analizować dostępne dane, aby lepiej wybierać dostawców
  • Dowiesz się, jak i gdzie redukować koszty oraz szukać oszczędności
  • Poznasz jak i za pomocą jakich narzędzi mierzyć poziom ryzyka w różnych obszarach (surowców, walut etc.)
  • Pokażemy, jak należy zarządzać zmianą, dążąc do optymalizacji procesów zakupowych.

Nasi eksperci - praktycy z wieloletnim doświadczeniem, reprezentujący różne branże omówią w oparciu o case study kluczowe tematy i odpowiedzą na wiele pytań, m.in.:

  • Jak i za pomocą jakich narzędzi dokonać pomiaru efektywności funkcji zakupowej
  • Jak komunikować wyniki wewnątrz i poza funkcją zakupową
  • Jakie procesy służą skutecznej ocenie decyzji w procesie zakupowym
  • Ile kosztuje utrzymywanie lub zmiana dostawcy
  • Jak weryfikować i minimalizować ryzyka w automatyzacji zakupów

HOT TOPICS:
  • Smart Savings
  • Mierniki efektywności
  • Analiza ryzyka – narzędzia
  • Complete & Agile Procurement Process
  • Optymalizacja procesów zakupowych
  • Zarządzanie zmianą
  • Automatyzacja procesów zakupowych
  • Skuteczna strategia zakupowa
  • Modele zarządzania zakupami
  • Zarządzanie dostawcami

12 maja, czwartek

9:00 Rejestracja, poranna kawa

9:30 Mierniki efektywności w procesie zakupowym. Czym i komu warto się chwalić

  • Identyfikacja właściwych mierników efektywności procesu (KPI)
  • Zbieranie oraz analiza danych
  • Komunikacja wyników wewnątrz i poza funkcją zakupową

Magdalena Matczak

Kierownik Działu Zakupów

Interprint Polska Sp. z o.o.


10:30 Analiza ryzyka - zarządzanie ryzykiem

  • Analiza ryzyka przy zmienności cen surowców i kursu walut
  • Narzędzia mierzące poziom ryzyka
  • Jakie procesy służą skutecznej ocenie decyzji w procesie zakupowym
  • Zarządzanie ryzykiem jako element zarządzania kategorią

Grzegorz Starybrat

Dyrektor ds. Zakupów

DOVISTA A/S

11:30 Networking przy kawie

11:50 Analiza danych w procesie benchmarkingu dostawców (RFQ, wybór dostawcy, kontraktacja)

  • Analiza ofert
  • Analiza rynku (indeksy i wskaźniki rynkowe)
  • Negocjacje oparte na danych (Fact based negotiation)

Daniel Majkowski

Purchasing Manager

Brenderup Sp. z o.o.


12:50 Networking przy lunchu

13:50 Aukcje – platformy zakupowe narzędziem komunikacji procesu zakupowego

  • Oswoić narzędzia zakupowe – jak, gdzie szukać, dokonać właściwego wyboru
  • Platformy zakupowe jako narzędzie do optymalizacji zakupów – zagrożenia, korzyści
  • Kluczowe ryzyka w projektach automatyzacji zakupów – jak je weryfikować i minimalizować

Jacek Jarmuszczak

Global Category Manager

wiodąca duńska firma branży piwowarskiej

14:50 Kompletny i elastyczny proces zakupowy - Complete & Agile Procurement Process

  • Koszty procesu zakupowego i zbędne czynności - wyniki badań PwC
  • Możliwe usprawnienia i obszary do zwiększenia automatyzacji procesów zakupowych
  • Zastosowanie wskaźników ilościowych do określania poziomów rozwoju według PwC Complete & Agile Procurement Process
  • Studium przypadku dobrane do profilu firm biorących udział w warsztatach

Bartosz Biskupski

Strategy Manager

PwC


15:50 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów


13 maja, piątek

9:00 Rejestracja, poranna kawa

9:30 Inżynieria zakupowa w służbie ochrony zysków firmy

  • Jakie narzędzia zastosować do generowania oszczędności
  • Współpraca zamiast negocjacji między działami – warsztaty value engineering
  • Jak komunikować oszczędności w organizacji – oszczędności w portfelu, a nie na papierze
  • Wpływ oszczędności zakupowych na wynik finansowy firmy

Marcin Zborowski

Head of Procurement Engineering

Lamp & LED Electronics, Philips Lighting

11:00 Budowanie efektywnej strategii zakupowej – narzędzia

  • Jakie są kluczowe obszary i jak wyznaczyć wskaźniki ich efektywności
  • Rola category management w strategii zakupowej
  • Etapy tworzenia skutecznej strategii zakupowej

Mateusz Argasiński

Regional Sourcing Specialist

SABMiller plc


12:00 Networking przy lunchu

13:00 Analiza i weryfikacja dostawców

  • Sourcing, czyli jak znaleźć odpowiedniego dostawcę
  • Jak wyeliminować ryzyka w relacjach z nowymi dostawcami
  • Analiza dostawców (analiza ofert, przydatność dostaw, negocjacje cenowe)
  • Zarządzanie relacją i negocjacje z dostawcą monopolistycznym/oligopolem
  • Wykorzystanie danych do wzmocnienia zarządzania dostawcami i zwiększenia siły negocjacyjnej
  • Jak wykorzystać synergię zakupową przy zakupie zróżnicowanego asortymentu od tego samego dostawcy
  • Zarządzanie bazą dostawców – optymalizacja kosztów

Krzysztof Sobolewski

Purchasing Manager

Atlas Copco Polska

14:00 Konsolidacja dostawców – czy zawsze jest korzystna

  • Ile kosztuje utrzymywanie dostawcy
  • Ile kosztuje zmiana dostawcy
  • Możliwości konsolidacji i ich koszty

Marta Szymańska

Procurement Director

Danfoss


15:00 Networking przy kawie

15:15 Zarządzanie zmianą w kontekście tworzenia i optymalizacji procesu zakupowego

  • Czy można żyć bez zakupów centralnych? Trochę wesołych przykładów z życia
  • Zakupy w średnich i dużych organizacjach - modele, przykłady
  • Jak zainstalować, czyli wdrożenie modelu zarządzania zakupami od podstaw – case study Grupy Keller

- Od czego zacząłem

- Największe wyzwania na początku drogi

- Od oporu do współpracy – czym przekonałem do siebie ludzi, jak zarządzać zmianą

- Omówienie najważniejszych procesów zakupowych – procesów, które tworzyłem, wdrażałem i na których pracuję

- Mój model współpracy z klientem wewnętrznym

- Wdrożyliśmy i co dalej? Dalszy rozwój funkcji zakupów, kraj, Europa, Świat

  • Optymalizacja procesu zakupowego – co i jak możemy usprawniać, gdzie zmierzają nowoczesne zakupy

Tomasz Sowiński, Head of Procurement NEE (Poland, Russia, Ukrain) / Project Manager Strategic Procurement (Europe) / Project Manager

Keller Polska Sp. z o.o.

16:00 Zakończenie drugiego dnia warsztatów, wręczenie certyfikatów


Miejsce i czas: 12 - 13 maja, 2016 r., Centrum Konferencyjne Zielna, Warszawa

Rejestracja:  
Strona WWW: