-
Tytuł:
Analiza danych a optymalizacja procesów zakupowych
- Kategoria: Inne
- Cena: 2 695 + VAT PLN
- Termin: 2016-05-12 - 2016-05-13
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: Trio Conferences
Zapraszam serdecznie do udziału w praktycznych warsztatach opartych na case study "Analiza danych a optymalizacja procesów zakupowych", które odbędą się 12-13 maja w Warszawie.
Oto 6 powodów, dla których nie może zabraknąć Cię na tym spotkaniu:
- Dowiesz się, jak gromadzić i wykorzystać potencjał danych do optymalizacji procesów zakupowych
- Pokażemy, za pomocą jakich narzędzi budować skuteczne strategie zakupowe
- Przeanalizujemy, jak usprawniać zarządzanie dostawcami oraz analizować dostępne dane, aby lepiej wybierać dostawców
- Dowiesz się, jak i gdzie redukować koszty oraz szukać oszczędności
- Poznasz jak i za pomocą jakich narzędzi mierzyć poziom ryzyka w różnych obszarach (surowców, walut etc.)
- Pokażemy, jak należy zarządzać zmianą, dążąc do optymalizacji procesów zakupowych.
Nasi eksperci - praktycy z wieloletnim doświadczeniem, reprezentujący różne branże omówią w oparciu o case study kluczowe tematy i odpowiedzą na wiele pytań, m.in.:
- Jak i za pomocą jakich narzędzi dokonać pomiaru efektywności funkcji zakupowej
- Jak komunikować wyniki wewnątrz i poza funkcją zakupową
- Jakie procesy służą skutecznej ocenie decyzji w procesie zakupowym
- Ile kosztuje utrzymywanie lub zmiana dostawcy
- Jak weryfikować i minimalizować ryzyka w automatyzacji zakupów
HOT TOPICS:
- Smart Savings
- Mierniki efektywności
- Analiza ryzyka – narzędzia
- Complete & Agile Procurement Process
- Optymalizacja procesów zakupowych
- Zarządzanie zmianą
- Automatyzacja procesów zakupowych
- Skuteczna strategia zakupowa
- Modele zarządzania zakupami
- Zarządzanie dostawcami
12 maja, czwartek
9:00 Rejestracja, poranna kawa
9:30 Mierniki efektywności w procesie zakupowym. Czym i komu warto się chwalić
- Identyfikacja właściwych mierników efektywności procesu (KPI)
- Zbieranie oraz analiza danych
- Komunikacja wyników wewnątrz i poza funkcją zakupową
Magdalena Matczak
Kierownik Działu Zakupów
Interprint Polska Sp. z o.o.
10:30 Analiza ryzyka - zarządzanie ryzykiem
- Analiza ryzyka przy zmienności cen surowców i kursu walut
- Narzędzia mierzące poziom ryzyka
- Jakie procesy służą skutecznej ocenie decyzji w procesie zakupowym
- Zarządzanie ryzykiem jako element zarządzania kategorią
Grzegorz Starybrat
Dyrektor ds. Zakupów
DOVISTA A/S
11:30 Networking przy kawie
11:50 Analiza danych w procesie benchmarkingu dostawców (RFQ, wybór dostawcy, kontraktacja)
- Analiza ofert
- Analiza rynku (indeksy i wskaźniki rynkowe)
- Negocjacje oparte na danych (Fact based negotiation)
Daniel Majkowski
Purchasing Manager
Brenderup Sp. z o.o.
12:50 Networking przy lunchu
13:50 Aukcje – platformy zakupowe narzędziem komunikacji procesu zakupowego
- Oswoić narzędzia zakupowe – jak, gdzie szukać, dokonać właściwego wyboru
- Platformy zakupowe jako narzędzie do optymalizacji zakupów – zagrożenia, korzyści
- Kluczowe ryzyka w projektach automatyzacji zakupów – jak je weryfikować i minimalizować
Jacek Jarmuszczak
Global Category Manager
wiodąca duńska firma branży piwowarskiej
14:50 Kompletny i elastyczny proces zakupowy - Complete & Agile Procurement Process
- Koszty procesu zakupowego i zbędne czynności - wyniki badań PwC
- Możliwe usprawnienia i obszary do zwiększenia automatyzacji procesów zakupowych
- Zastosowanie wskaźników ilościowych do określania poziomów rozwoju według PwC Complete & Agile Procurement Process
- Studium przypadku dobrane do profilu firm biorących udział w warsztatach
Bartosz Biskupski
Strategy Manager
PwC
15:50 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
13 maja, piątek
9:00 Rejestracja, poranna kawa
9:30 Inżynieria zakupowa w służbie ochrony zysków firmy
- Jakie narzędzia zastosować do generowania oszczędności
- Współpraca zamiast negocjacji między działami – warsztaty value engineering
- Jak komunikować oszczędności w organizacji – oszczędności w portfelu, a nie na papierze
- Wpływ oszczędności zakupowych na wynik finansowy firmy
Marcin Zborowski
Head of Procurement Engineering
Lamp & LED Electronics, Philips Lighting
11:00 Budowanie efektywnej strategii zakupowej – narzędzia
- Jakie są kluczowe obszary i jak wyznaczyć wskaźniki ich efektywności
- Rola category management w strategii zakupowej
- Etapy tworzenia skutecznej strategii zakupowej
Mateusz Argasiński
Regional Sourcing Specialist
SABMiller plc
12:00 Networking przy lunchu
13:00 Analiza i weryfikacja dostawców
- Sourcing, czyli jak znaleźć odpowiedniego dostawcę
- Jak wyeliminować ryzyka w relacjach z nowymi dostawcami
- Analiza dostawców (analiza ofert, przydatność dostaw, negocjacje cenowe)
- Zarządzanie relacją i negocjacje z dostawcą monopolistycznym/oligopolem
- Wykorzystanie danych do wzmocnienia zarządzania dostawcami i zwiększenia siły negocjacyjnej
- Jak wykorzystać synergię zakupową przy zakupie zróżnicowanego asortymentu od tego samego dostawcy
- Zarządzanie bazą dostawców – optymalizacja kosztów
Krzysztof Sobolewski
Purchasing Manager
Atlas Copco Polska
14:00 Konsolidacja dostawców – czy zawsze jest korzystna
- Ile kosztuje utrzymywanie dostawcy
- Ile kosztuje zmiana dostawcy
- Możliwości konsolidacji i ich koszty
Marta Szymańska
Procurement Director
Danfoss
15:00 Networking przy kawie
15:15 Zarządzanie zmianą w kontekście tworzenia i optymalizacji procesu zakupowego
- Czy można żyć bez zakupów centralnych? Trochę wesołych przykładów z życia
- Zakupy w średnich i dużych organizacjach - modele, przykłady
- Jak zainstalować, czyli wdrożenie modelu zarządzania zakupami od podstaw – case study Grupy Keller
- Od czego zacząłem
- Największe wyzwania na początku drogi
- Od oporu do współpracy – czym przekonałem do siebie ludzi, jak zarządzać zmianą
- Omówienie najważniejszych procesów zakupowych – procesów, które tworzyłem, wdrażałem i na których pracuję
- Mój model współpracy z klientem wewnętrznym
- Wdrożyliśmy i co dalej? Dalszy rozwój funkcji zakupów, kraj, Europa, Świat
- Optymalizacja procesu zakupowego – co i jak możemy usprawniać, gdzie zmierzają nowoczesne zakupy
Tomasz Sowiński, Head of Procurement NEE (Poland, Russia, Ukrain) / Project Manager Strategic Procurement (Europe) / Project Manager
Keller Polska Sp. z o.o.
16:00 Zakończenie drugiego dnia warsztatów, wręczenie certyfikatów
Miejsce i czas: 12 - 13 maja, 2016 r., Centrum Konferencyjne Zielna, Warszawa
Rejestracja:
Strona WWW: