eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaAkcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2009
  • Tytuł:

    Akcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2009

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 990 PLN Teraz: 990 PLN
  • Termin: 2010-01-28 - 2010-01-29
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: BDO Solutions sp z o.o.

Cel:
Szkolenie ma na celu zaprezentowanie uczestnikom zagadnień związanych ze sporządzaniem sprawozdania finansowego za 2009 rok. Podczas zajęć prelegenci omówią tematykę podatkową i rachunkową prawidłowego zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdania finansowego za 2009 rok. Omówiony zostanie podatek dochodowy od osób prawnych i podatek od towarów i usług oraz aspekt rachunkowy. Zajęcia będą prowadzone przez prelegentów posiadających bogate doświadczenie zawodowe.

Program:

Dzień I

Przygotowanie sprawozdania finansowego za rok 2009 aspekty podatkowe Podatek dochodowy od osób prawnych

1. Podatnicy podatku dochodowego zobligowani do rozliczenia rocznego:

  • podatnik
  • rok podatkowy
  • ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
  • zamkniecie roku

2. Etap pierwszy. Ustalenie dochodu i straty:

  • przychody których nie ujmuje się w zeznaniu rocznym
  • przychody zagraniczne i ich ujęcie w zeznaniu
  • przychodu opodatkowane ryczałtowo

3. Etap drugi:

  • katalog przychodów
  • przychody z różnic kursowych
  • świadczenia nieodpłatne
  • umorzone i przedawnione zobowiązania
  • przychody z tytułu cichych rezerw
  • przychody z odpłatnego zbycia rzeczy

4. Etap trzeci. Ustalanie dochodu straty:

  • przychody należne
  • moment szczególny rozliczenia usług okresy rozliczeniowe

5. Etap czwarty. Koszt uzyskani przychodu:

  • definicja kosztu
  • koszty z tytułu różnic kursowych
  • koszty objęcia udziałów za aport
  • koszty z różnych źródeł
  • moment potrącenia kosztów uzyskania przychodu
  • wydatki nie zaliczone do kosztów uzyskania przychodu
  • wydatki na nabycia składników majątku trwałego
  • straty ekonomiczne a koszty podatkowe
  • podatek VAT jako koszt uzyskani przychodu
  • koszty reprezentacji i reklamy
  • wydatki na rzecz pracowników
  • wydatki na remonty i modernizacje

6. Etap piaty. Odliczenia od dochodów:

  • odliczenie straty
  • odliczenia darowizn odliczenie wydatków na nowe technologie
  • doliczenia do podstawy opodatkowania

7. Obliczenie podatku:

  • odliczenia od podatków
  • wzór rocznego rozliczenia

Podatek od towarów i usług

1. VAT jako podatek miesięczny (kwartalny).

2. Czynności podlegające opodatkowaniu VAT i moment ich opodatkowania.

3. Limity roczne w VAT.

4. Podatek naliczony:

  • ogólne zasady rozliczania podatku naliczonego
  • źródła podatku naliczonego
  • terminy rozliczania VAT naliczonego
  • wyłączenia prawa do odliczania
  • zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym

5. Częściowe odliczanie podatku naliczonego w trakcie roku:

  • czynności z prawem odliczenia podatku i bez takiego prawa
  • obliczenie proporcji
  • korekta roczna VAT
  • skorygowany VAT w kosztach i przychodach

6. Faktura - nie tylko na potrzeby VAT.

7. Inne ważne obowiązki "roczne".

Dzień II

Sprawozdanie finansowe za rok 2009 r.

1. Ustawa o rachunkowości - omówienie aktualnego stanu prawnego oraz interpretacja ostatnich nowelizacji ustawy o rachunkowości. Zmiany wprowadzone od 1 stycznia 2009 roku.

2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów oraz rozliczenie jej wyników w sprawozdaniu finansowym.

3. Zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego, ze szczególnym omówieniem:

  • leasingu operacyjnego i finansowego z uwzględnieniem zapisów KSR 5
  • rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów oraz rezerw z uwzględnieniem zapisów KSR 6
  • odroczonego podatku dochodowego z uwzględnieniem zapisów KSR 2
  • operacji wyrażonych w walutach obcych - wycena i różnice kursowe

4. Powiązanie pozycji bilansu oraz rachunku zysków i strat z księgami rachunkowymi, kompletność ksiąg rachunkowych.

5. Rachunek przepływów pieniężnych z uwzględnieniem zapisów KSR 1.

6. Zestawienie zmian w kapitale własnym - zakres informacyjny, metody sporządzania.

7. Informacja dodatkowa - zakres prezentowanych informacji.

8. Sprawozdanie z działalności - cel sporządzania, treść i warunki jakie powinno spełniać.

9. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe - nowe rozporządzenie z dnia 8 sierpnia 2008 roku w sprawie skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych - informacje podstawowe.

10. Zasady i tryb sporządzania, badania, zatwierdzania oraz publikowania sprawozdania finansowego.

Prowadzący:

Patyk Joanna - doradca podatkowy, Starszy Konsultant Podatkowy BDO Numerica S.A., kieruje sekcją podatkową, prawnik. Autorka publikacji prasowych z zakresu prawa podatkowego oraz współautorka książki.

Elżbieta Kida - doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT.


Koszt szkolenia:
990 zł - za jedną osobę
890 zł/os - przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z jednej firmy
590 zł - udział w wybranym dniu szkolenia

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch, certyfikat BDO.

Kalendarz zajęć:
2009-12-10 10:00 - 15:30
2009-12-11 10:00 - 15:30

Szczegółowe informacje:
Marta Tomalak
tel: 022 543 16 97,
fax: 022 543 16 01,

Anita Dydak
tel: 022 543 17 75,
fax: 022 543 16 01,