eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia7 trudnych sytuacji w zarządzaniu

Cel warsztatów
- Udział w warsztatach pozwoli na przeanalizowanie najczęściej pojawiających się problemów i wyzwań w Państwa praktyce menedżerskiej. Zajęcia pozwolą Państwu odpowiedzieć na najczęstsze sytuacje i trudności w codziennych obowiązkach. Jak pogodzić jednocześnie oczekiwania zarządu i swojego zespołu przy zachowaniu „zdrowej atmosfery” w organizacji. Jak efektywnie motywować pracowników?
- Jak dobierać profesjonalnych i odpowiednich pracowników? Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych?
- Dowiedzą się Państwo, jaką postawę przyjąć w konkretnych, trudnych sytuacjach, jak minimalizować ryzyko niepowodzenia, jak zbudować i wzmacniać autorytet w firmie. Spotkanie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń i możliwość wspólnego szukania wyjścia w trudnych sytuacjach.

Korzyści z uczestnictwa w seminarium
- Nauczą się Państwo jak właściwie budować autorytet w nowym zespole dzięki udoskonaleniu umiejętności jasnej komunikacji i właściwej diagnozie swojego zespołu
- Dowiedzą się Państwo jak motywować i rozwijać entuzjazm swoich pracowników, szczególnie w „zastałej” kulturze organizacji dzięki poznaniu praktycznych metod motywacyjnych (np. pozafinansowe motywowanie, zapobieganie wypaleniu zawodowym)
- Jak skutecznie komunikować się w sytuacjach konfliktowych z uwzględnieniem asertywnych zachowań i reakcji
- Jak wybierać odpowiednich pracowników do swojego zespołu dzięki poznaniu najnowszych metod selekcji pracowników przy jednoczesnym uwzględnieniu ich potencjału, jasno postawionych wymagań i przyszłego rozwoju
- Jak właściwie przekazywać niepopularne decyzje co umożliwi zdecydowaną poprawę komunikacji wewnętrznej Udoskonalą Państwo swój warsztat menedżerski dzięki przećwiczeniu umiejętności właściwego dopasowania stylu zarządzania zależnie od sytuacji co zwiększy jakość realizowanych zadań, celów i strategii firmy

Najważniejsze zagadnienia warsztatów:


- Budowanie autorytetu w nowym zespole
- Unikanie pozycji „sandwicha” jednocześnie odpowiadając na oczekiwania szefa i własnego zespołu
- Rola i miejsce menedżera w procesie zmiany
- Rozwijanie entuzjazmu pracowników wobec wyzwań, strategii i celów firmy
- Skuteczne i asertywne reagowanie w sytuacjach konfliktowych
- Przekazywanie niepopularnych decyzji

Program:

Nowo mianowany manager

  • byłeś kolegą, jesteś przełożonym – jak zbudować autorytet w nowym zespole
  • efektywne style kierowania w zależności od sytuacji

Między szefem a podwładnymi, czyli jak uniknąć pozycji „sandwicha” i doskonalić komunikację

  • przyczyny trudnych wyborów i nieprofesjonalnych zachowań naszych przełożonych i podwładnych
  • niekompetencja na wyższym szczeblu – skoro nie można walczyć, jak znaleźć wspólny język
  • czy menedżer powinien wiedzieć wszystko, jak „trzymać rękę na pulsie”

Rola i miejsce menedżera w procesie zmiany

  • jak przełamać opór pracowników wobec zmian
  • jak motywować w procesie zmian, gdzie szukać sprzymierzeńców
  • jak efektywnie komunikować cel zmiany i zarażać nim pracowników
  • jak stwarzać bodźce zachęcające do pracy w nowych warunkach
  • jak zmieniać „zastałą” kulturę organizacji

Motywowanie zespołu – jak zarazić podwładnych entuzjazmem

  • jak wyznaczyć granice tolerancji błędów podwładnych
  • pozafinansowe metody motywowania – sposoby i systemy oddziaływania na pracownika
  • wypalenie zawodowe a bodźce motywacyjne
  • jak oceniać potrzeby pracowników
  • motywacyjne aspekty pracy w zespole, jak wzbudzić entuzjazm i zaangażowanie

Konflikt – jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych

  • przyczyny konfliktów
  • rola menedżera w rozwiązywaniu konfliktu
  • jak przezwyciężyć sytuację konfliktową
  • komunikacja w konflikcie

Niepopularna decyzja – jak ją przekazać

  • uzasadnianie niepopularnych decyzji na przykładzie podziału podwyżek
  • przekazywanie złych informacji w kryzysie
  • zwalnianie jako przykład niepopularnej decyzji
  • feedback jako metoda przekazywania informacji

Rekrutacja nowych pracowników

  • rola trenera sportowego, czyli jak selekcjonować pracowników
  • sformułowanie wymagań wobec pracownika
  • korekta wymagań zgodnie z etapami rozwoju firmy, z uwzględnieniem potrzeb krótko i długoterminowych
  • diagnoza potrzeb i oczekiwań przyszłych pracowników
  • scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej, ćwiczenie


Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 15-01-2008 do 08-02-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 09-02-2008 do 28-03-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 29-03-2008 do 08-04-2008 - 3795 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Joanna Strzyżewska - Dyrektor działu seminariów
fax: 22 420 55 01